וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן ממשיכים? חשיבות הגישור בצומת הגירושין

18.10.2017 / 8:17

גישור היום היא האלטרנטיבה המוצלחת לפתור סכסוכים בכלל וסכסוכים במשפחה בפרט. אתם לפני גירושים? רגע לפני שתקבלו החלטות פזיזות שיש להן השלכות ארוכות טווח, חשוב לדעת שאפשר אחרת

פמלי גייד

הגעתם לצומת הגירושין? אז רגע לפני שתקבלו החלטות פזיזות שיש להן השלכות ארוכות טווח, חשוב לדעת שאפשר אחרת. כיום, יותר ויותר זוגות שההחלטה שלהם להיפרד היא משותפת, מחליטים לפנות להליך גישור. בכתבת הווידאו מאיה שפירא, מגשרת הבית של מוסכם-מרכז המגשרים הארצי, מסבירה למי גישור מתאים? כיצד מתבצע ההליך? ומה הם היתרונות שלו?

1.האם כדאי לפנות לגישור לפני שפונים לבית המשפט?

גישור היום היא האלטרנטיבה המוצלחת לפתור סכסוכים בכלל וסכסוכים במשפחה בפרט. כשבני זוג רוצים להתגרש, הם יוכלו לעשות זאת בהליך גישור לגירושין . המטרה היא לערוך הסכמי גירושין שיהיו טובים לבני הזוג וילדיהם עם מגשרים מקצועיים וטובים.

לכן זוג שרוצה להתגרש בצורה יפה ומתוך הסכמה מוטב שמלכתחילה יפנה לגישור במטרה להגיע להסכם טוב והוגן עבור משפחתו. גם המחוקק אמר את דברו בחוק החדש- "החוק להסדר התדיינויות במשפחה". אם לפני החוק יריית הפתיחה הייתה כשאחד מבני הזוג הגיש תביעה לבית המשפט ובני הזוג היו צריכים להתנהל מול שופט, על כל המשמעויות של כך – מתחים נפשיים, עלות גבוהה, זמן ובירוקרטיה, הרי שהיום, לאחר החוק, בני הזוג ככלל לא יפגשו שופט עד שיפגשו עם אנשי יחידת הסיוע שליד בית המשפט. ביחידות הסיוע יסבירו להם על האלטרנטיבות להליך המשפטי. אחת האלטרנטיבות המרכזיות המוצעות היא גישור. עם זאת חשוב לדעת שככלל יחידת הסיוע אינה מספקת שירותי גישור, אלא רק מסבירה על האלטרנטיבות להליך משפטי. בני הזוג שהגיעו לבית המשפט וליחידות הסיוע ואכן בחרו באופציה של גישור, יבחרו להם את המגשר או המגשרת המתאימים להם באופן עצמאי. לכן, ההצעה היא שאם זוג מעוניין מלכתחילה להגיע להסכם גירושין טוב ומתוך הסכמה בהליך גישור לא צריך לפנות לבית המשפט אלא לגישור.

2. לא רק שיקולים משפטיים: כיצד מתנהל הליך הגישור?

בשונה מהליך משפטי בו הדיון מתמקד בהיבטים היותר טכניים של הפרידה, מי לוקח מה ואיפה יהיו הילדים כשכל צד מושך לכיוון שלו, הליך הגישור גם נותן מקום נרחב, לתחושות ורגשות, לפריקת כעסים ומתחים. לדוגמה, השאלה הראשונה אצלנו תהיה בדרך-כלל אם הזוג בכלל שלם עם הפרידה? במידה שיש ספקות ובני הזוג רוצים, אנו משלבים מערך של טיפול זוגי.

אפשר לשקול גם אופציות נוספות כמו הסכמי "שלום בית-ולחילופין גירושין" שהוא הסכם לחיים משותפים הכולל הסכמות עתידיות במקרה גירושין. כלומר, להגיע להבנות מראש וממקום טוב. פעמים רבות, כאשר מסירים את חוסר הוודאות לגבי איך תתנהל הפרידה, הזוג מצליח לשקם את היחסים. כדי להגיע להסכמות, לכאן או לכאן, סורקים את הסטטוס בו הזוג נמצא. האם יש להם ילדים? רכוש משותף? האם הם עצמאיים או שכירים? משאלות אלה ניתן לגזור את אופי ותנאי ההסכם (משמורת, הסדרי ראייה, מזונות וכו'). כמו כן, המגשר יודע כבר מראש להציף שאלות ובעיות שעלולות להתעורר כמו נסיעה של אחד מבני הזוג לחו"ל או מעבר דירה לעיר אחרת ובכך למנוע מחלוקות עתידיות.

לחיצת ידיים בין גבר לאישה. ShutterStock
לחיצת ידיים בין גבר לאישה/ShutterStock

3. היתרונות הכלכליים של הסכם שנעשה במסגרת הליך גישור

בשלב האחרון, אחרי שחותמים על הסכם הגישור יש צורך לגשת לבית המשפט ולתת לו תוקף משפטי. האם מלבד נושא הזמן והבירוקרטיה יש עוד יתרונות להליך הגישור? התשובה היא בוודאי. ראשית, היתרון המרכזי שלו הוא הגעה להסכם מתוך הסכמות של בני הזוג לפי מה שנכון להם ולילדיהם, ולא לפי החלטה של צד ג. גישור הוא הליך קצר מאוד של מספר פגישות מצומצם בו שני בני הזוג יושבים יחד. הם לומדים להסכים לקראת ההסכם ולהגיע להבנות שיסייעו להם לפתור מחלוקות גם אחר כך. הפגישות נעשות לפי הזמנים הנוחים להם ולא לפי זמני בית המשפט שמשאיר את הזוג והילדים במתח בין דיון לדיון. וכמובן המחיר זול משמעותית מהליכים משפטיים.

לפרטים נוספים הקליקו כאן

Family Guide בשיתוף מוסכם - מרכז המגשרים הארצי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully