וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נורות אזהרה לדלקת בדרכי השתן של החתול שלכם

Family Guide בשיתוף בית ארז, בית ארז

27.9.2017 / 13:17

חשוב לדעת - דלקות בדרכי השתן התחתונות הן נפוצות מאוד בקרב חתולים (בעיקר זכרים) ולכן חשוב לזהות את נורות האזהרה בזמן ואיך לטפל (רמז - תזונה)

פמלי גייד

במידה והחתול שלכם סובל מדלקת בדרכי השתן מומלץ לקחת אותו לווטרינר, ברוב המקרים תקבלו המלצה לתזונה למספר שבועות עד חודשים של מזון יורינרי (משתן). אז רגע לפני שנדבר על התזונה, יש כמה נורות אזהרה לדלקת בדרכי השתן של החתול שאתם חייבים להכיר.

החתול יוצא ונכנס לארגז החול לעתים תכופות וניסיונות ההשתנה הכושלים מלווים ביללות של כאב. במידה והחתול מצליח להשתין, פעמים רבות זאת כמות קטנה או שתן בעל ריח חריף ומראה צהבהב מהרגיל ולעתים מוגלתי. בנוסף, בתקופת הדלקת החתול ילקק את איבר מינו בתדירות גבוהה. אם מדובר בדלקת חמורה החתול עלול להתנהג באדישות ויסרב לאכול-במקרה כזה חשוב לקחת את החתול לווטרינר תוך פחות מ-24 שעות.

חשוב לדעת - דלקות בדרכי השתן התחתונות הן נפוצות מאוד בקרב חתולים (בעיקר זכרים) ולכן חשוב לזהות את נורות האזהרה בזמן. לאחר שעברנו על הסימנים, נחזור לתזונה. אורי שמעוני, יועץ תחום תזונה בבית ארז-יבואנית מזון, הדברה ותרופות לחיות משפחה, מסביר כי יש כיום מוצרי מזון לחתולים אשר יכולים להפחית בצורה משמעותית את היווצרות הדלקת מלכתחילה.

בגדול, בזמן הדלקת או לשם מניעתה מומלץ להשתמש במזון המאופיין ברמת לחות גבוהה אשר מגבירה את דילול שתן. למשל, סדרת URINARY של רויאל קנין ששילובה עם מזון יבש מסייע לדלקות בדרכי השתן כיוון שריכוז המגנזיום הנמוך באוכל מסייע בהמסת גבישים מינרליים שמצטברים בדרכי השתן. במידה והחתול מסורס, יש להתאים עבורו מזון ייעודי דוגמת STERILSED מבית רויאל קנין. בנוסף לתזונה, יש לעודד את החתול לשתות יותר מים ע"י מזרקת מים טריים עם פילטר. אז אמנם דלקת בדרכי השתן התחתונות הן נפוצות בקרב חתולים, אך בהחלט ניתן למנוע אותן או לפחות לזהותן בזמן ולטפל בהן.

רוצים לדעת עוד? היכנסו לעמוד הפייסבוק או הקליקו כאן

בית ארז, בית ארז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully