וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל המים בישראל - המחסור במגנזיום והקשר למחלות לב

19.10.2017 / 17:18

המים הם מקור חשוב לאספקת מגנזיום לגוף אך הוא אינו נמצא במים מותפלים שהם מי השתייה של רבים מתושבי ישראל. אז מדוע כל כך חשוב לצרוך מגנזיום ואיך נדע איזה תוספי תזונה מתאימים לנו?

ShutterStock

התפלת המים בישראל גורמת להידלדלות המגנזיום בהם, מה שעשוי להיות אחד הגורמים המשמעותיים לעלייה במספר האנשים שלוקים במחלות לב ומומחים כבר מתייחסים לנושא כ"מחדל המים". מגנזיום נמצא בכל היצורים החיים ולוקח חלק במאות תהליכים שונים המתרחשים בגוף, במילים אחרות ללא מגנזיום אין חיים כפי שאנו מכירים אותם. הוא הכרחי לתפקוד הגוף ובאופן טבעי גופנו מקבל מגנזיום מהאוכל שאנו מכניסים לגופנו ומהמים שאנו שותים. מחסור במגנזיום יכול להתבטא בצורות שונות, החל מכאבי ראש, עצירות או שילשולים, בלבול ורעד שרירי ועד מחלות לב.

מחדל המים והקשר להתקפי לב

המים הם מקור חשוב לאספקת מגנזיום לגוף אך לצערנו הרב הוא אינו נמצא במים מותפלים שהם מי השתייה של רבים מתושבי ישראל. תהליך ההתפלה מעקר את המים מהמגנזיום; ישנה הערכה שעד שנת 2020 כ 70% מתושבי ישראל יצרכו מים מותפלים והדבר מעורר דאגה למחסור במגנזיום בקרב אוכלוסיות שונות. על פי דוחות של משרד הבריאות ישנה דאגה לעלייה חדה במספר התקפי הלב במקביל לעלייה בצריכה של מים מותפלים ונטולי מגנזיום. ארגון הבריאות העולמי קבע כי הצריכה המומלצת של מגנזיום לאדם היא כ 400-700 מ"ג ביום, אך עם מים מותפלים ומזון תעשייתי אנו מתקשים לצרוך כמות זו. המילה מחדל מתארת היטב את המצב.

בעוד רשויות המים, משרד האוצר ומשרד הבריאות מתכתשים ביניהם לגבי סוגיית המגנזיום, מקימים ועדות ועורכים פיילוטים, רוב האזרחים נשארים ללא פתרון ונמצאים תחת סיכון בריאותי. מי שחרד לבריאותו ובריאות משפחתו לא יכול לחכות להחלטה להוסיף מגנזיום למים ויכול לרכוש תוספי תזונה המכילים מגנזיום. אז מדוע כל כך חשוב לצרוך מגנזיום ואיך נדע איזה תוספי תזונה מתאימים לנו? צפו בכתבת הווידאו בה ניצן פרימור, רוקח, מייסד ובעלים, נוה-פארמה, מסביר לנו על "מחדל המים" והקשר למחלות לב.

לפרטים נוספים ליחצו כאן

ניצן פרימור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully