וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד נגזרת החומצה פולית-מתיל פולאט מסייעת להתמודד עם דיכאון?

30.11.2017 / 8:19

טיפול בדיכאון הוא הוליסטי ועליו לכלול ייעוץ מקצועי, שינוי באורח החיים וטיפול תרופתי. כיום קיימת אלטרנטיבה טבעית לתרופות נוגדות הדיכאון שאינה דורשת מרשם רופא

ShutterStock

כיצד הפכה נגזרת של חומצה פולית למילה האחרונה בתחום הפסיכיאטריה וכיצד היא יכולה לסייע בהתמודדות עם דיכאון? כדי להבין את התשובה שוחחנו עם ד"ר יונתן דוידאור, פסיכיאטר מומחה, פסיכותרפיסט ומורשה להיפנוזה רפואית, שהסביר כי דבר ראשון - חשוב להבין מהו בכלל דיכאון?

יש רמות שונות של מצבי דיכאון שהחמורה ביותר היא דיכאון קליני, אך מרבית האנשים אשר סובלים מדיכאון נמצאים בטווח הביניים. דיכאון מוגדר כתקופה ממושכת (לפחות שבועיים) בה יש מצב רוח ירוד ומחשבות טורדניות, קשיים בשינה, שינויים בתיאבון, עייפות, חוסר יכולת ליהנות ועוד. מדובר בהפרעה תפקודית וכאשר היא נמשכת מעל שבועיים מומלץ לקבל טיפול.

בדיכאון קליני, בשונה למצבי דיכאון קלים אחרים, מעבר לשבועיים הרצופים, יש גם מרכיב של פגיעה תפקודית ניכרת בפן החברתי, התעסוקתי והאקדמי-לימודי. טיפול בדיכאון הוא הוליסטי ועליו לכלול ייעוץ מקצועי, שינוי באורח החיים וטיפול תרופתי. בשל תופעות הלוואי, סטיגמות ותחושת ההערכה עצמית, אנשים רבים בוחרים לא לקבל טיפול תרופתי, אך חשוב לציין כי יש לטפל בדיכאון לפני שהוא מחמיר. מומלץ לטפל בדיכאון ב'ראש פתוח' ומלבד הייעוץ המקצועי כדאי גם להתייחס לשינויים באורח החיים ובתזונה (למשל: ישיבה ממושכת בשמש עושה רק טוב!). כיוון שהגענו לתזונה נחזור להתייחס לחומצה הפולית כפי שהבטחנו. חומצה פולית (ויטמין B9) חיונית ליצירת המתווכים העצביים סרוטונין, נוראדרנאלין ודופאמין ולכן מחסור בחומצה פולית עלול להוביל לירידה במצב הרוח. חומצה פולית נמצאת בעיקר ב"מאכלים ירוקים" כמו תרד, חסה, מנגולד, ברוקולי, אפונה ואספרגוס וגם באגוזים, סוגי קטניות שונים ובטטות. במידה ואינכם טבעוניים, אז תוכלו גם לצרוך חומצה פולית בבשר (בעיקר כבד), דגים וחלמון. הבעיה? לא תמיד פשוט לצרוך את מזונות אלה בכמות המספקת כדי לקבל את החומצה הפולית ובכל אופן, לעתים ספיגתה בגוף בעייתית ולכן חומצה פולית נספגת בגוף באופן היעיל ביותר כאשר היא נצרכת כתוסף תזונה.

מחקרים רפואיים הראו כי ל- 60% מהאוכלוסייה יש חסר באנזים שהופך את החומצה הפולית לנגזרת הפעילה שלה .L-Methylfolate, והדבר משפיע באופן דרמטי ומהווה גורם נכבד לדיכאון. החומר הפעיל המשפיע ישירות על יצור הכימיקלים הללו במוח אינו החומצה הפולית אלא נגזרת שנוצרת מריאקציה כימית התלויה בנוכחותו של אנזים מיוחד.

ניצן פרימור, רוקח, מייסד ובעלים, נוה-פארמה, מסביר כי קיימת אלטרנטיבה טבעית לתרופות נוגדות הדיכאון שאינה דורשת מרשם רופא. מדובר בתוסף תזונה 100% טבעי בשם SAFROX-ספרוקס אשר עשוי מחומרים טבעיים הכוללים זעפרן וכורכום בתוספת הרכיב הפעיל של החומצה הפולית שהוא הוא אחראי ליצירת הסרוטונין במוח. בנוסף מכיל הספרוקס - מגנוקס – מגנזיום שנספג לתאים וויטמיני B. שילוב זה של ויטמנים ומינרלים נמצא יעיל בטיפול במצבי דיכאון ואינו גורר תופעות לוואי. זהו למעשה תוסף התזונה היחידי אשר מכיל את הנגזרת הפעילה של החומצה הפולית ולכן יש לתוסף התזונה השפעה חיובית על מצב אמוציונלי ונפשי וכן על איכות השינה.

לפרטים נוספים ליחצו כאן

ניצן פרימור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully