וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד נגרום לילדינו לאכול בריא? זה פשוט וקל יותר ממה שאתם חושבים

29.11.2017 / 16:00

כולנו רוצים שהילדים יאכלו בריא, אבל בין הרצוי למצוי קיים פער גדול מאוד. כדי שהילדים יאכלו בריא אנחנו צריכים להביא אותם למצב שהם מבקשים את האוכל הבריא, מבלי שנצטרך ל"דחוף" להם אותו. אז איך עושים את זה?

פמלי גייד

מכירים את זה שאתם מכינים ארוחה בריאה והילדים בסוף רוצים רק פסטה בלי רוטב וקטשופ? שאתם משקיעים בתבשיל חדש ומזין ובסוף רק אתם אוכלים ממנו בשולחן?

הרי כולנו רוצים שהילדים יאכלו בריא, אבל בין הרצוי למצוי קיים פער גדול מאוד. כדי שהילדים יאכלו בריא אנחנו צריכים להביא אותם למצב שהם מבקשים את האוכל הבריא, מבלי שנצטרך ל"דחוף" להם אותו. אז איך עושים את זה? איך גורמים להם לבקש לאכול בריא? התשובה עומדת להפתיע אתכם - זה הרבה יותר פשוט וקל ממה שאתם חושבים.

להכניס את הילדים למטבח: הצעד הראשון בדרך לתזונה בריאה

רויטל אדמוני, מנכ"ל ובעלים 'דרך החושים'-סדנאות בישול בריא, מסבירה שהדבר הראשון שצריך לעשות זה להכניס את הילדים למטבח. כשתהליך הכנת המאכלים הבריאים נעשה ביחד עם הילד בדרך כייפית, חברתית ומעצימה – החוויה שמתקבלת אצל הילד היא חיובית ומושלכת גם על המאכל עצמו, מה שמביא את הילד לרצות לטעום ממנו.

"להחביא" רכיבים בריאים במנות מוכרות: כך תגרמו לילד לנסות דברים חדשים

בנוסף, במאכל עצמו חשוב לשלב בין המוכר לחדש: בין המרכיב אותו רגיל הילד לאכול לבין המרכיב הבריא שאנחנו רוצים לחשוף את הילד אליו לדוגמא: אורז לבן ואורז מלא בסיר אחד, פתיתים וקינואה בתבשיל אחד או אפילו כוסמת ירוקה בשילוב פסטה קונכיות.

מדוע דווקא בבית קשה לגרום לילדים לנסות מאכלים חדשים?

אם זה לא הולך, אל תדאגו! בבית, בסביבה המוכרת, לא תמיד מצליחים לעשות את הצעד הראשון בדרך לתזונה בריאה. הילדים רגילים לשגרה והם מקשרים בין הבית לטעמים מוכרים ורוצים להישאר איתם. אז איך מתחילים את השינוי? יוצאים לבשל מחוץ לבית.

כשהכיתה הופכת למטבח: שיעורי בישול בריא בבתי הספר

מסגרות חיצוניות כמו חוגי בישול, סדנאות חד פעמיות וגולת הכותרת: שיעורי בישול בריא בבתי הספר. ברחבי הארץ מועברים שיעורי בישול בריא עפ"י תכנית לימודים שנתית בשם 'אוכלים בריא' המאושרת ע"י משרד החינוך. כן, כבר מגיל בית הספר חשוב שהילדים יחשפו לתחום התזונה הבריאה.

סדנאות בישול: ללמוד לאכול בריא בדרך חווייתית

וכשהשיעורים מועברים בצורה כייפית, חברתית ומעצימה – החוויה החיובית הזאת של הילד מביאה אותו להריח את המאכל, לטעום ממנו ואף לבקש מההורים כשהוא מגיע הביתה שיכינו לו "כמו שהכנו בכיתה".

אז רוצו לבדוק, אם בבית הספר של ילדכם מתקיימים שיעורי בישול בריא. ואל תתפלאו אם גם לכם פתאום יתחשק להתחיל לאכול בריא יותר! בהצלחה!

לפרטים נוספים ליחצו כאן

Family Guide בשיתוך דרך החושים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully