וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החול בארגז של החתול מסריח והוא מפזר אותו בכל הבית? כך תבחרו את החול הנכון

Family Guide בשיתוף בית ארז, בית ארז

20.12.2017 / 8:26

אורי שמעוני, יועץ תחום תזונה ב"בית ארז" מסביר כיצד תדעו להתאים לחתול את סוג החול והתזונה המתאימה לו כדי למנוע בעיות בריאותיות, התנהגותיות וכמובן את הריח והחול שמפוזר בבית

פמלי גייד

החול בארגז של החתול שלכם מסריח והוא מפזר אותו בכל הבית? אתם לא לבד! מדובר בבעיה נפוצה שניתן לפתור אותה בקלות, אך קודם יש להבין את הסיבות לכך. נתחיל במעט רקע. חתולים אוהבים לעשות את הצרכים שלהם בפרטיות, ובשל מנגנון ההישרדות הטבעי הם גם נוהגים לכסות את צרכיהם בחול כדי לטשטש עקבות. כמובן שלחתול הביתי אין צורך אמיתי בכך, אך הדבר מעיד שלחתול חשוב להרגיש נוח ב"שירותים" שלו.

חתולים מסוגים שונים מעדיפים סוגים שונים של חול ומומלץ לעשות מספר ניסיונות כדי למצוא את סוג החול המועדף על החתול. חשוב להבין, חתול שאינו אוהב את החול שלו עלול לעשות את צרכיו מחוץ לארגז ואף לפתח בעיות התנהגותיות נוספות. אם מצאתם את החול המועדף על החתול אך הוא מסריח, הריח יכול להעיד על שתי בעיות. האחת, בעיית ניקיון והשנייה היא בעיה בריאותית.

אז כדי לפתור את בעיית הניקיון ולמנוע את הריח והידבקות החול לרגליו של החתול, יש לנקות את הארגז בתדירות גבוהה יותר. אך אם אין לכם זמן או שבאופן מפתיע לנקות את הארגז היא לא בדיוק הפעילות המועדפת עליכם, מומלץ לעבור לחול איכותי עם יכול ספיגה מוגברת. למשל, חול מתגבש מסוג "pink passion" או 'אקטיב' של חברת sanicat שומר על ריח טוב ל 5-12 יום בזכות חומרים טבעיים שמצויים בחול ומעניקים לחתול תחושה של 'חזרה לטבע'. מלבד הסטייל של חול בצבע ורוד, ה'פינק פשיין' הוא חול אורגני בניחוחות פרחים שמפחיתים את ניחוחות הארגז בבית.

אך אם החול הוא לא הבעיה, יתכן כי החתול סובל מבעיה בריאותית כמו דלקת בדרכי השתן (נפוץ מאוד בקרב חתולים) ולכן ריח השתן חריף. במקרה זה, יש לבדוק האם התזונה שהוא צורך מתאימה לו ולעבור לתזונה טיפולית. לדוגמא, ההרכב התזונתי של סדרת המזון INDOR CAT של Royal Canin נועד לפתור בעיות עיכול של חתולים ביתיים וכתוצאה מכך נפסק הריח הרע שעולה מארגז החתול. צפו בכתבת הווידאו בה אורי שמעוני, יועץ תחום תזונה בבית ארז-יבואנית מזון, הדברה ותרופות לחיות משפחה, מסביר כיצד תדעו להתאים לחתול את סוג החול והתזונה המתאימה לו כדי למנוע בעיות בריאותיות, התנהגותיות וכמובן את הריח והחול שמפוזר בבית.

רוצים לדעת עוד? הקליקו כאן או היכנסו לעמוד הפייסבוק

בית ארז, בית ארז
  • עוד באותו נושא:
  • חתולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully