וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכישה בטוחה בקבוצת רכישה: כיצד מרוויחים את יתרונות קבוצת הרכישה ללא סיכונים?

26.12.2017 / 8:12

בשנים האחרונות, קבוצות רכישה עלו לכותרות ולא תמיד מהסיבות הנכונות. אם ננתח את המקרים בהם קבוצות הרכישה לא הצליחו להוציא את הפרויקט לידי פועל, נזהה דפוס שחוזר על עצמו - וניתן להמנע ממנו

פמלי גייד

כיצד ניתן להרוויח את יתרונות קבוצת הרכישה ללא סיכונים? היתרון המרכזי של קבוצת רכישה הוא החיסכון בעלויות הנלוות של רכישת דירה מקבלן; החל מהרווח הקבלני ועד לעלויות הגבוהות של מדד תשומות בניה המשולם בסוף הפרויקט על כל רכיביו.

אך בשנים האחרונות, קבוצות רכישה עלו לכותרות ולא תמיד מהסיבות הנכונות. אם ננתח את המקרים בהם קבוצות הרכישה לא הצליחו להוציא את הפרויקט לידי פועל, נזהה דפוס שחוזר על עצמו - הקבוצה לא רכשה את הקרקע, ואספה רק דמי רישום מן המצטרפים. לכן מומלץ לבדוק טרם ההצטרפות לקבוצת הרכישה כי הקרקע כבר נמצאת בבעלות חברת הניהול או חברי קבוצה קודמים. כמו כן, יש חשיבות מכרעת להיתרי בנייה, דוח אפס של שמאי מקרקעין מטעם הבנקים ואישור עקרוני לליווי בנקאי של הפרויקט. אישורים אלה מעידים כי כדאיותו הכלכלית של הפרויקט נבחנה בשבע עיניים ע"י אנשי מקצוע חיצוניים. דו"ח האפס מציג את עלויות הבנייה של הפרויקט והן ידועות לרוכשים מראש. לבסוף, האישור העקרוני לליווי הבנקאי נועד להבטיח לרוכשי הדירות כי גוף מקצועי חיצוני בחן את המספרים, היה מרוצה ואף מוכן להשקיע בפרויקט עשרות מיליוני שקלים.

דוגמא לכך היא קבוצת הרכישה של 'מבואות חנניה' בשכונה החדשה בנתיבות מערב. בקבוצת רכישה זו, הקרקע כבר נמצאת בבעלות חברי הקבוצה, קיימים היתרי בנייה סופיים ואישור עקרוני לליווי בנקאי. השכונה החדשה אשר זכתה לתואר "קיסריה של נתיבות" ממוקמת בסמיכות לרכבת ישראל וצירי תנועה מרכזיים. בימים אלה נבנה באזור פארק האגם היוקרתי אשר משתרע על פני כמה עשרות דונם. פרוייקט 'מבואות חנניה'- הינו קומפלקס בנייני פרמיום בתמהיל של 6 בניינים, 123 יח"ד של 4 חדרים עם מרפסת, חניה ומחסן בפריסה של 2-3 דירות בקומה בלבד, אשר מתוכו נמכרו כבר למעלה מ-106 דירות.

צפו בכתבת הווידאו בה עו"ד אריה ליבוביץ', מומחה בתחום נאמנויות נדל"ן וניהול נכסים, מסביר באמצעות פרויקט קבוצת הרכישה של 'מבואות חנניה' בשכונה החדשה נתיבות מערב למה חשוב לשים לב, כיצד עושים זאת ומדוע קבוצת הרכישה מבואות חנניה בנתיבות היא הבטוחה בישראל.

לפרטים נוספים ליחצו כאן

עו"ד אריה ליבוביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully