וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימצתם חתלתול? כך תתאימו לו מזון לשנה הראשונה בחייו

Family Guide בשיתוף בית ארז, בית ארז

14.9.2017 / 14:04

הבאתם חתול חדש הביתה ואתם מתלבטים איך מאכילים חתלתול שעד לפני כמה ימים ינק חלב? דבר ראשון - אל תדאגו מהמעבר מחלב למזון, אבל אל תשכחו שתזונת החתול בשנה הראשונה לחייו היא קריטית

פמלי גייד

אחרי שעות וימים של צפייה בקליפים של חתלתולים ביוטיוב, החלטתם לאמץ בפעם הראשונה בחיים כוכב רשת בפוטנציה משלכם. הגעתם עם החתלתול הביתה, הראיתם לו איפה ארגז החול שלו וכעת צפויה לכם התחלה של ידידות נפלאה עם היצור המסתורי. אך לפני הכול, הוא צריך לאכול!

אז איך מאכילים את החתלתול שעד לפני כמה ימים ינק חלב? דבר ראשון - אל תדאגו! גור חתול הופך לעצמאי כבר בשבועות הראשונים לחייו והמעבר לעצמאות עוד טרם הגמילה מחלב הוא תופעה ייחודית למשפחת החתוליים. השנה הראשונה בחייו של כל חתלתול מאופיינת בגדילה מהירה מאוד, אך מערכת העיכול שלו עדיין לא מפותחת לגמרי. למעשה, המערכת החיסונית שאינה בשלה מתקשה לעמוד בקצב הגדילה של האיברים הפנימיים, השלד ומסת הגוף. תקופה גדילה זו הינה חד פעמית ועד גיל שנתיים החתלתול יתייצב על הגודל הסופי שלו. דבר נוסף אשר מקשה על המערכת החיסונית זה הלחץ מהחשיפה וההסתגלות לאזור המחייה החדש שלו, רך ונעים ככל שיהיה. לכן, תזונת החתלתול בשנה הראשונה לחייו היא קריטית ויש לבחור במזון שמכיל את כל הרכיבים שיספקו לו מענה תזונתי שיסייע למערכת החיסונית.

אורי שמעוני, יועץ תחום תזונה בבית ארז-יבואנית מזון, הדברה ותרופות לחיות משפחה, מסביר כי את החלב יש להחליף בהדרגה בתזונה אשר מותאמת לצרכים התזונתיים של הגור. מומלץ כי בשלב הראשון של המזון (2-4 חודשים) הוא יכיל חלבון המתעכל היטב-כמו במזון BABYCAT של "רויאל קנין". לשלב השני של המזון יש לעבור בין גיל 2-4 חודשים, תלוי בסוג המזון. למשל, KITTEN של "רויאל קנין" מתאים מגיל 4 חודשים עד גיל שנה, MINETTE של "ג'וסרה" ו-KITTEN של "מונג'ה" יתאימו מגיל חודשיים עד גיל שנה. כל סוגי המזון שצוינו נחשבים למוצרי מזון ברמה הגבוהה ביותר והשקעה בהם תאפשר לחתלתול לגדול בצורה בריאה ונכונה שמונעת בעיות בריאותיות בהמשך.

רוצים לדעת עוד? לחצו כאן או היכנסו לעמוד הפייסבוק

בית ארז, בית ארז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully