וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ידעתם שיש קשר בין דלקות אוזניים לבקבוק ההאכלה של התינוק?

14.9.2017 / 14:49

דלקות אוזניים הן נפוצות מאוד בקרב ילדים עד גיל 3 ומחקר שנעשה בארה"ב מצא קשר ישיר בין עלייה בלחץ בבקבוק לעלייה בלחץ באוזניים. אבל אל דאגה - יש פתרון

יח"צ - חד פעמי

האם ידעתם שיש קשר בין דלקות אוזניים לבקבוק ההאכלה של התינוק? מחקר שנעשה בארה"ב הוכיח את הקשר הישיר בין הדברים ולמעשה חשף את ההיגיון הפשוט שעומד מאחורי זה. תחשבו לרגע מדוע לאנשים רבים נסתמות האוזניים בזמן טיסות? הלחץ השלילי שנגרם בפתאומיות (בד"כ בהמראה) באוזן התיכונה גורם למתיחה בעור התוף ותחושה של "פקק". כדי לשמור על לחץ שווה בשני צידי עור התוף, חייב להיות ניקוז בין חלל הלוע לאוזן התיכונה - הלחץ השלילי מונע אותו.

כדי לא לטוס רחוק מדי נחזור לתינוקות שלנו. בבקבוקי האכלה ללא מנגנון אוורור מלא נוצר וואקום ואותו שינוי לחצים מהיר (כמו בטיסה) גורם ללחץ שלילי באוזן התיכונה של התינוק ומונע את הניקוז עליו דיברנו - מה שמוביל להתפתחות דלקתית. דלקות אוזניים הן נפוצות מאוד בקרב ילדים עד גיל 3 והמחקר שנעשה בארה"ב מצא קשר ישיר בין עלייה בלחץ בבקבוק לעלייה בלחץ באוזניים. מכך ניתן להסיק כי בקבוקים עם מנגנון אוורור מלא מפחיתים את הסיכוי להתפתחות דלקתית שעלולה להוביל לבעיות חמורות יותר - פגיעה בשמיעה, עיכוב בהתפתחות הדיבור ובגלל זה גם לעיכוב בהתפתחות הקוגניטיבית.

אז איך המנגנון עובד? מנגנון האוורור המלא למעשה מכניס את האוויר לבקבוק ללא הפרשי לחצים ובכך נמנעת היווצרות הוואקום, מבלי שהאוויר יעבור במזון עצמו. כך למעשה התינוק לא בולע אוויר. כמו כן, המנגנון שומר על לחץ חיובי בזמן היניקה ומבטיח שלא ייווצר לחץ אשר יוצר 'פקק' באוזן התינוק - מה שעלול להוביל להתפתחות דלקתית.

בכתבת הוודיאו יסמין ברקוביץ פלג, מומחית בתחום האכלת תינוקות ומנהלת הפיתוח ב- Bfree, מסבירה כיצד ניתן לבדוק שלבקבוק ההאכלה אכן יש מנגנון אוורור מלא ומספרת שדלקות אוזניים הן לא הבעיה היחידה שנגרמת בעקבות וואקום בבקבוק.

לפרטים נוספים לחצו כאן

Bfree undefined

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully