וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים לפעוטות: מהן התכונות שהכי חשוב לפתח לילד?

14.5.2017 / 8:40

הכלים הכי חשובים שצריך לסגל לילד בגן הם בטחון עצמי ותחושת מסוגלות. כלים אלה בעצם מאפשרים למידה איכותית ומשמעותית בכל התחומים ולאורך זמן. כך עושים את זה לפי הגישה הפרוגרסיבית התפתחותית

פמלי גייד

קחו שנייה ותחשבו - מהן התכונות שהכי חשוב להקנות לילד? אין נכון ולא נכון והכול תלוי בגישה. אך אם תשאלו את ניר גולן, מנכ"ל רשת גני גולן ומפתח הגישה הפרוגרסיבית התפתחותית, הוא יגיד כי הכלים הכי חשובים שצריך לסגל לילד בגן הם בטחון עצמי ותחושת מסוגלות. כלים אלה בעצם מאפשרים למידה איכותית ומשמעותית בכל התחומים ולאורך זמן.

הגישה הפרוגרסיבית התפתחותית דוגלת במיצוי הפוטנציאל האישי של כל ילד בהיבטים מוטוריים, רגשיים, חברתיים וקוגניטיביים. כלומר, צריך לעבוד עם כל ילד על חיזוק התחומים בהם הוא טוב - ולפחות בשלב הראשון לאו דווקא להציב אותו מול אתגרים קשים מדי שעלולים לפתח אצלו תחושת תסכול וחוסר מסוגלות.

כיוון ששנותיו הראשונות של כל ילד הן קריטיות בעיצוב אופיו ואישיותו, חשוב שהסביבה תתאים לצרכיו ותיצור את הגירויים הנכונים עבורו. במידה והפעוט נמצא במסגרת חינוכית, חשוב להקפיד כי היא תיישם את עקרונות אלה ותספק מעטפת חמה ומקצועית. כדי לתת לילד את תחושת הביטחון והמסוגלות, חשוב לעורר ולאתגר אצל כל ילד את חוש הסקרנות הטבעי והיצירתיות כדי לעודד יוזמה ולאפשר להם לפעול באופן עצמאי.

צפו בכתבת הווידאו בה ניר גולן מספר כיצד תובנה זו מיושמת בפועל בגנים אותם הוא מנהל ומדוע חשוב לקדם כל ילד לפי מאפייניו האישיים.

לפרטים נוספים הקליקו כאן או היכנסו לעמוד הפייסבוק

גני גולן
  • עוד באותו נושא:
  • גני גולן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully