וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרקע חקלאית: הונאה או השקעה משתלמת?

6.11.2017 / 8:13

משקיעים רבים פונים לאפיק של השקעה בקרקע חקלאית. אך ניכרת מגמה של סקפטיות רבה, העולה כתוצאה ממקרים של אנשים שהפסידו כסף כיוון שלא השכילו לבחור ולנהל את ההשקעה על הצד הטוב ביותר

פמלי גייד

כשמחירי הדיור כל כך גבוהים והריביות בבנקים בשפל, נדמה שלא נותרו כיום הרבה אפיקי השקעה משתלמים. בשנים האחרונות, משקיעים רבים פנו לאפיק של השקעה בקרקע חקלאית. מצד אחד ניתן לראות כי מספר המשקיעים גדל משנה לשנה, אך מצד שני ניכרת מגמה של סקפטיות רבה העולה מן התקשורת ואנשי נדל"ן "מסורתיים", כתוצאה ממקרים של אנשים שהפסידו כסף כיוון שלא השכילו לבחור ולנהל את ההשקעה על הצד הטוב ביותר. לרוב, מדובר במקרים בהם אנשים רכשו קרקע חקלאית שאינה רשומה בטאבו כפרטית או לא עשו תחקיר טרם רכישתה ובדקו כי היא ממוקמת בסמוך לאזורי מגורים וכי יש תכניות בנייה עתידיות באזור. אז האם מדובר בהונאה או בהשקעה משתלמת?

האמת, כמו כל דבר בחיים היא תמיד באמצע ואם רוכשים קרקע חקלאית עם הנתונים הנכונים, כהשקעה לטווח הבינוני-ארוך, מדובר בהשקעה בטוחה שיכולה להניב רווחים של מאות אחוזים. משקיעים רבים סבורים כי הרווח מותנה אך ורק בהפשרת הקרקע, אך עבור המשקיעים קיימות מספר אפשרויות מימוש – ניתן למכור את הקרקע בכל שלב וניתן לבחור האם להישאר בה גם לאחר הפשרת הקרקע. כמובן שהתשואה של מכירת קרקע לאחר הפשרתה היא גבוהה במיוחד ומגיעה למאות אחוזים, אך משקיעים רבים המחליטים למכור את הקרקע טרם הפשרתה עדיין גורפים רווחים משמעותיים.

אז כיצד נוכל לדעת אם התנאים מתאימים לרכישת קרקע חקלאית? ניקח לדוגמא את בנימינה ופרדס חנה, שני יישובים וותיקים ומוכרים שיש בסביבתם קרקעות חקלאיות רבות. בשנים האחרונות ניכר בהן גידול אוכלוסייה משמעותי בזכות איכות החיים שיישובים אלה מציעים ואף בגלל בועת הנדל"ן ומחירי הדיור הגבוהים באזור המרכז. כמו כן, מדובר באזורים אשר קיימת בהם תשתית הכוללת דרכי תחבורה יעילות למרכז ולכן משפחות רבות בוחרות לגור באיכות חיים גבוהה שהיא במרחק נסיעה של כ- 40 דקות מהמרכז. מנתונים אלה ניתן לראות בבירור כי שווי הקרקעות החקלאיות באזורים צפוי להמשיך לעלות באופן משמעותי ולכן לא חייבים לחכות להפשרה כדי שהרווח מההשקעה יהיה גבוה.

צפו בכתבת הווידאו בה דביר רדושינסקי, מנכ"ל חברת נחלה-קרקע שהיא נכס, מסביר מה הם הדברים שהכי חשוב לבדוק באזור של הקרקע לפני רכישתה ומדוע למרות הסקפטיות מדובר בהשקעה משתלמת.

לפרטים נוספים ליחצו כאן

חברת נחלה undefined

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully