וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך בנייה ירוקה תורמת לאיכות החיים שלכם - וגם משתלמת כלכלית

19.10.2017 / 17:07

בניגוד לדעה הרווחת, בנייה ירוקה אינה בהכרח יקרה יותר מבנייה רגילה. למעשה היא מוזילה את הוצאות התפעול והתחזוקה השוטפות בבניין ומצמצמת את צריכת החשמל

פמלי גייד

אנחנו נתקלים לא מעט במושג 'בנייה ירוקה', אך מלבד ההיבט הסביבתי, בניה ירוקה גם תורמת לאיכות החיים של הדיירים ומסייעת לנו להפחית בצריכת החשמל. ירוק ומשתלם.

בנייה ובניינים אחראים לכ- 45% מפליטת גזי החממה, פסולת ודלדול מחצבי הטבע ובעקבות נתון זה יש צורך ממשי בפתרונות טכנולוגים מתקדמים וירוקים בתחום הבנייה. למשל, בתהליך ייצור בלוקי איטונג נעשה שימוש חוזר בחומרים ובפחת מהייצור, כך שלמעשה לא מבזבזים או זורקים חומרים. כתוצאה מהליך זה, מכמות חומר הגלם של בלוק רגיל ניתן לייצר חמישה בלוקי איטונג - מה שגם מוזיל את עלויות הבנייה. אגב, בניגוד לדעה הרווחת בנייה ירוקה אינה בהכרח יקרה יותר מבניה רגילה ואם קיים הפרש, הוא ברמת האחוזים הבודדים. אך כיוון שבנייה ירוקה מוזילה את הוצאות התפעול והתחזוקה השוטפות בבניין-מדובר בהחזר השקעה משתלם במיוחד.

רמת הבידוד התרמי של הבלוק משפיעה ישירות על צריכת אנרגיה לחימום ולקירור המבנה, ככל שהמבנה מבודד יותר כך נוכל לצמצם את חשבון החשמל שלנו ונצמצם את הפגיעה בסביבה. בנוסף, בלוק מבודד מונע עיבוי, רטיבות, עובש, פטרת בקיר וכתמים שחורים על הקירות ומעניק בידוד אקוסטי המאפשר סביבת מגורים שקטה. בלוק זה של איטונג, נחשב לירוק ביותר בתחומו ומחזיק בתו תקן ירוק ישראלי וגם בתו התקן הירוק הגרמני המחמיר. צפו בכתבת הווידאו בה אדם יהב, מנהל קשרי האדריכלים והתחום ההנדסי באיטונג, מסביר על מהפכת הבניה הירוקה ומדוע היא כל כך חשובה-גם סביבתית וגם כלכלית.

לפרטים נוספים ליחצו כאן

איטונג undefined

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully