וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכננים ובונים בית חדש? כך תוודאו שהוא יעמוד גם בשריפה

30.10.2017 / 14:13

מרבית האנשים הבונים את ביתם לא ממש לוקחים בחשבון את נושא בטיחות האש ולא מקפידים על כך אל מול האדריכל והקבלן המבצע. אז כיצד בנייה נכונה יכולה להציל חיים בזמן שריפה?

פמלי גייד

גל השריפות שפקד את ישראל בשנת 2016 הבהיר לנו (שוב) עד כמה חשובה בטיחות אש בבתים בהם אנו גרים. אך לצערנו הרב, מרבית האנשים הבונים את ביתם לא ממש לוקחים בחשבון את נושא בטיחות האש ולא מקפידים על כך אל מול האדריכל והקבלן המבצע. אז כיצד בנייה נכונה יכולה להציל חיים בזמן שריפה?

ראשית, יש להקפיד כי המעברים (מדרגות, דלתות, מסדרונות) לא יהיו צרים מדי ויוכלו לשמש כדרכי הימלטות תקניים בזמן שריפה. יש להצטייד באמצעים לכיבוי שריפה ולהקפיד כי מקומות אחסון של חומרים דליקים ורעלים (דלק, צבעים) יהיו במקום מאוורר. בכל הנוגע לשריפות, אחד הדברים הכי חשובים בזמן תכנון ובניית מבנה זה שהוא יעמוד בשעות הראשונות של השריפה ולא יקרוס על מנת שתהיה נגישות לחילוץ לכודים במבנה. כמו כן, באלפי מקרים של שריפות, מרבית הנפגעים (אם לא כולם) לא נפגעים מהאש עצמה אלא משאיפת עשן ולכן יש חשיבות לבנייה מחומרים שאינם משחררים רעלים בשריפה.

אדם יהב, מנהל קשרי האדריכלים והתחום ההנדסי באיטונג, מסביר כי בעקבות חשיבות הנושא הושקעו משאבים רבים במחקר ופיתוח בלוקים חסינים לאש וכיום, בלוק איטונג מוגדר כחומר בלתי דליק, אשר עמיד בפני שריפה (בלוק בעובי 10 ס"מ) של יותר משלוש שעות. כמו כן, הבלוק אינו מתפרק ולא משחרר חומרים רעילים בזמן הבעירה, מה שמקטין את נזקי שאיפת העשן. צפו בכתבת הווידאו בה אדם יהב מסביר מה הם הדברים שחובה לקחת בחשבון כאשר מתכננים ובונים בית חדש כדי שהוא יעמוד גם בזמן שריפה.

לפרטים נוספים הקליקו כאן

איטונג undefined

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully