וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחם המונבט שכל טבעוני צריך במקפיא

12.11.2017 / 7:26

האם ניתן לקחת את הצורך באוכל טבעוני, בריא, אורגני ומגוון ולהוסיף למשוואה גם את המושג "אוכל מהיר?". לצורך זה קיימים "מונבטים" - לחמים בלי מוצרים מהחי, גלוטן, שמרים, חומרים משמרים, סוכר וכדומה

יח"צ - חד פעמי

עבור טבעונים רבים, הבחירה האידאולוגית אינה מסתכמת רק בהימנעות ממוצרי מזון שמגיעים מבעלי חיים. מדובר בתפיסת חיים רחבה יותר, שגם מבטאת את השאיפה לצרוך יותר מזון אורגני ומקומי ולהפחית את צריכת האוכל התעשייתי - לאו דווקא בשר, חלב וביצים. כיום, כבר ברור כי ניתן לצרוך חלבונים, ברזל וסידן בכמות מספקת ולשמור על תזונה טבעונית ומאוזנת. אך האם ניתן לקחת את הצורך באוכל טבעוני, בריא, אורגני ומגוון ולהוסיף למשוואה גם את המושג "אוכל מהיר?".

בואו נתעכב לרגע על המושג "אוכל מהיר". לרוב, מושג זה מבטא אוכל שהכנתו נעשתה למען מקסום רווחים ולכן נמצא בו שמנים ושומנים משונים (אפשר לקחת רגע לקרוא שוב את הצירוף האחרון), תוספות מיותרות של מלחים, סוכרים וחומרים משמרים. מצד שני, אוכל מהיר גם יכול להתייחס למזון שהוא פשוט מאוד להכנה בבית אך בהכנתו הושקעו מאמצים רבים ואכפתיות כלפי הצרכן.

כדי להבין קצת יותר על "אוכל מהיר" מהסוג השני - האורגני והמזין, שוחחנו עם בעז אוליברו, טבעוני אשר משמש כבעלים-מנכ"ל של מונבטים, לחמים שאינם מכילים מוצרים מהחי, גלוטן, שמרים, חומרים משמרים, סוכר וכדומה. אז מה הם כן מכילים? בעז מספר כי מכינים את המונבטים ממוצרי בסיס אורגנים כמו קטניות, קינואה, כוסמת ירוקה, דוחן, מלח הימליה ורוד ועוד בתוספת ירקות ופירות כמו סלק, בטטה, בננה, תמר מג'הול ועוד. תהליך ההכנה הוא מוקפד ונועד לשמר את הערכים התזונתיים של חומרי הגלם, אך מרגע סיום האפייה הלחמים מוקפאים (מה שגם מסייע לשמור על הערך התזונתי) וכך הם נמכרים. זמן ההכנה בבית אינו עולה על 5 דקות (2 הקפצות בטוסטר). כלומר, הכנה איטית והגשה מהירה.

צפו בכתבת הווידאו בה בעז אוליברו מספר כיצד המונבטים מוסיפים גיוון לכל מטבח טבעוני וכיצד ניתן לגוון את דרכי ההגשה שלהם.

לפרטים נוספים הקליקו כאן

מונבטים undefined

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully