וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צייד מבוית: כיצד תבחרו את המזון המתאים ביותר לחתול שלכם?

Family Guide בשיתוף בית ארז, בית ארז

22.11.2017 / 8:21

תזונה נכונה תורמת לבריאות החתול ומונעת טיפולים רפואיים מיותרים, אבל כדי לבחור את האוכל המתאים ביותר עבור הצייד הביתי שלכם חשוב לתאר למוכר את החתול

פמלי גייד

ממש כמו הדודים שלהם בג'ונגל, גם החתול הביתי שלכם הוא חיית טרף. אינסטינקט הצייד עדיין שם, הראיה נותרה חדה והשמיעה נשארה מפותחת, אך מלבד חרק או עכבר מזדמן אין לחתול מרחב צייד אמיתי בין שידת הטלוויזיה לשיש במטבח. אז אחרי אלפי שנות ביות וטיפוח גנטי, החתול שלכם סומך עליכם לצאת לחנות ו"לצוד" את האוכל המתאים ביותר עבורו.

כיצד עושים זאת? נתחיל דווקא במה כדאי לא לשאול. מרבית האנשים שואלים את המוכר בחנות 'מה יהיה הכי טעים לחתול שלי'? בניגוד לדעה הרווחת, בלוטות הטעם של החתול אינן כל כך מפותחות והוא בוחר אם לאכול על בסיס ריח ותחושת בטן. לכן, כדי לבחור את האוכל המתאים ביותר עבור הצייד הביתי שלכם חשוב לתאר למוכר את החתול - בן כמה הוא? האם הוא מגזע מיוחד? מהו מצבו הבריאותי והפיזיולוגי? ומהי סביבת המחייה שלו?

גיל החתול - למשל, במידה והוא מתחת לגיל שנה, חשוב כי הוא יצרוך מזון גורים. אך אם החתול מעל גיל 3, קיימת סבירות גבוהה כי הוא יסבול ממחלות שיניים (שלרוב אינן מאובחנות) ובחירה של כופתית מזון יבש מתאימה תעודד את החתול ללעוס ולמעשה יתאפשר צחצוח של השן המונע את הצטברות האבנית. חתולים מבוגרים שכבר מתקשים ללעוס צריכים מזון מועשר בוויטמינים בעל מרקם רך יותר.

האם הוא מגזע מיוחד? ניקח לדוגמא את החתול הפרסי אשר פרוותו הארוכה והצפופה דורשת תזונה שתסייע לו לשמור על הברק ואף תמנע ממנו להיחנק מכדורי הפרווה (מזון שמועשר בסיבים לא תוססים). אך מלבד הפרווה, הלסת של החתול הפרסי היא קטנה מאוד והוא למעשה מכניס את האוכל לפה בעזרת הלשון ולכן כופתית האוכל היבש צריכה להיות מותאמת בצורתה לסגנון אכילה זה. דוגמא נוספת היא החתול הסיאמי אשר פותח את פיו כמו 'כף טרקטור' ומכניס יחסית כמות גדולה וכתוצאה מכך הוא לא לועס את המזון-לכן גם עבורו חשוב לבחור צורת כופתית אשר תעודד אותו ללעוס ועל הדרך לנקות את שיניו.

מצבו הבריאותי והפיזיולוגי של החתול: אי סדרים במערכת העיכול, דלקת בדרכי השתן התחתונות, משקל עודף ועוד מחייבים תזונה ייעודית לטיפול בבעיה-אם לתקופה קצובה ואם על בסיס קבע. למשל, לאחר סירוס/עיקור, החתול/ה נוהגים לצרוך מזון בכמויות גדולות יותר למרות שהיקף הפעילות שלהם קטן ולכן הם עלולים לסבול ממשקל עודף.

סביבת המחייה - האם החתול נמצא כל היום בבית? האם הוא יוצא מדי פעם? ואולי הוא חי בחוץ? נתונים אלה מעידים על כמות האנרגיה שהחתול מוציא במהלך היום וכתוצאה מכך, מה היא כמות המזון הדרושה לו. למשל, חתול במשקל תקין של 3.5 ק"ג שאינו יוצא מהבית צריך לאכול כ-50 גרם אוכל יבש ליום, כשבמזון זה יש 350 קלוריות ל-100 גרם.

צפו בכתבת הווידאו בה אורי שמעוני, יועץ תחום תזונה בבית ארז-יבואנית מזון, הדברה ותרופות לחיות משפחה, מכין אתכם למפגש הקרוב עם המוכר בחנות החיות ומסביר כיצד תזונה נכונה תורמת לבריאות החתול ומונעת טיפולים רפואיים מיותרים.

רוצים לדעת עוד? הקליקו כאן או היכנסו לעמוד הפייסבוק

בית ארז, בית ארז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully