וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך נתמודד עם מצב בו אחד מיקירנו הפך להיות בעל צורך סיעודי?

29.11.2017 / 8:04

כיצד ניתן לכך כי האדם הסיעודי ימשיך ויחיה את חייו בכבוד עם המימון הנדרש לכך? עו"ד עודד שטרנברג, מתמחה בתחום הנזיקין והביטוח, מסביר כיצד ניתן לממש את כל הזכויות המגיעות לכם באופן יעיל, מהיר ומקיף

פמלי גייד

קשה לחשוב על היום בו לא נוכל לטפל בעצמנו ונזדקק לעזרה סיעודית. ובכל זאת ולמרבה הצער, כל אחד מאתנו יכול למצוא את עצמו יום אחד כשהוא במצב סיעודי. סטטיסטית, 1 מתוך 5 אנשים מתחת לגיל 40 צפויים להיות סיעודיים. ומה קורה מעל גיל 65 ? כאן הסטטיסטיקה עולה משמעותית. 1 מתוך 4 שעברו את גיל 65 צפויים להיות סיעודיים ו 1 מתוך 3 שעברו את גיל 75 צפויים למצוא עצמם באותו מצב. גם תוחלת החיים של אנשים שהגיעו למצב סיעודי עולה כל הזמן וכיום חלק מהם שורדים 20 שנים ויותר. ומה לגבי העלויות ? עלות ממוצעת של חולה סיעודי שנמצא בביתו מגיעה לכדי 9,000 ¤ לחודש וכאשר מדובר באשפוז במוסד ההוצאה החודשית עלולה להגיע לכדי 20,000 ¤! את עיקר התמיכה מקבלים החולה הסיעודי ומשפחתו מהמדינה, באמצעות הביטוח הלאומי, ומחברות הביטוח המבטחות את רובנו באמצעות קופות החולים בהם אנו חברים, באמצעות מקום העבודה או באופן פרטי.

אז איך נתמודד עם מצב בו אחד מיקירנו הפך להיות בעל צורך סיעודי וכיצד נוכל לדאוג לכך כי ימשיך ויחיה את חייו בכבוד עם המימון הנדרש לכך. הנה מספר נקודות שחשוב שנזכור.

קודם כל: מי מוגדר כחולה סיעודי?

חולה סיעודי מוגדר כמי שסובל מבעיות רפואיות אשר מונעות ממנו לתפקד בחיי היומיום באופן בסיסי ועל כן הוא נזקק לסיוע ועזרה בביצועם. פעולות אלה כוללות הלבשה, רחצה, קימה ושכיבה, טיפול בצרכים, ניידות ואכילה. בנוסף, מי שסובל מתשישות נפש הדורשת השגחה יכול גם הוא להיחשב כסיעודי. לרוב, קשה מאוד לבני המשפחה לטפל לבד ביקירם שהפך לסיעודי ולכן ובכדי לדעת ולוודא כי אתם מקבלים את מה שמגיע לכם, רצוי לקבל הדרכה ועזרה מהגורמים המתאימים.

זכאות לתגמולים וגובה הפיצוי

הביטוח הלאומי וחברות הביטוח אינם משלמים באופן אוטומטי כאשר אנו מגישים אליהם מסמכים. קודם הם מבקשים לבדוק ולברר אם אכן יקירכם נמצא במצב סיעודי כפי שהוא מוגדר בהוראות החוק ובפוליסות. לכן ולצורך ביצוע הבדיקות הנדרשות על ידם, הם ישלחו אתכם למומחים מטעמם ובמקביל הם גם יכולים לבצע בדיקות גלויות וסמויות על מעשיכם באמצעות חוקרים. בכל אחד משלבי הבדיקה אתם תלויים קודם כל בידע שלכם ובהכנה נכונה של ההליך כולל איסוף מלוא התיעוד הרפואי הרלוונטי וכן הדגשה והדגמה של הקשיים היום יומיים.

התנהלות נכונה חוסכת זמן ומאמץ

זמן שווה כסף ובמקרים בהם מי מבני המשפחה הפך לבעל צורך סיעודי הוא יכול לא רק לשפר משמעותית את איכות החיים – אלא אף להצילם. צריך לדעת היטב איך להתנהל מול הביטוח הלאומי ומול חברות הביטוח, אילו מסמכים לצרף, מה לכתוב, איך לתאר מצב מסוים, מה להדגיש, האם יש צורך לצרף חוות דעת של מומחה וכיו"ב – הכול בשביל הגיע למצב בו הביטוח הלאומי או חברת הביטוח ישלמו לכם את הפיצוי או התגמול או ההטבה המגיעה לכם.

צפו בכתבת הווידאו בה עו"ד עודד שטרנברג, מתמחה בתחום הנזיקין והביטוח, מסביר כיצד ניתן לממש את כל הזכויות המגיעות לכם באופן יעיל, מהיר ומקיף.

לפרטים נוספים ליחצו כאן

Family Guide בשיתוף עו"ד עודד שטרנברג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully