וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניתוח מערכות - ככה משלבים בין עסקים לטכנולוגיה

29.11.2017 / 14:49

כיוון שהמהפכה הדיגיטלית חלחלה לכל תחומי החיים, הצורך בניתוח מערכות עולה מדי שנה ומדובר בידע מבוקש שמספק אופק תעסוקתי. אז מה זה בעצם ניתוח מערכת? וכיצד עושים את הצעדים הראשונים בתחום?

פמלי גייד

אנחנו בעיצומה של מהפיכה דיגיטלית. כיום ברור כי עסקים וטכנולוגיה אינם תחומים שונים, אלא הם שלובים זה בזה ומשלימים זה את זה. טכנולוגיות המידע מצויות בכל תחום עסקי ומאפשרות את הנעת הארגון אל עבר יעדיו העסקיים. אך בטכנולוגיות המידע לבדן אין ערך אם הן לא מאפשרות את ההתפתחות העסקית. תחום הלימודים המחבר בין הטכנולוגיה לעסקים הוא תחום ניתוח המערכות.

מנהלים מבינים היום כי לא ניתן להפריד בין הפעילות העסקית השוטפת לבין הטכנולוגיה, כי טכנולוגיית המידע היא המנוע המאפשר לארגון לפעול. ניתוח המערכות מצוי בין הגדרת הדרישה העסקית לבין המימוש הטכנולוגי. תהליך הניתוח איננו איסוף דרישות "כרשימת מכולת" אלא הוא תהליך בעל ערך משמעותי לארגון. מרכזיותו של תחום הניתוח הולך וגובר ככל שגוברת ההבנה הארגונית כי ניתוח איכותי, תוך ראיה תהליכית כלל ארגונית, יכול לסייע לשיפור הביצועים הארגוניים ולספק ערך אסטרטגי עסקי לארגון. יותר ויותר ארגונים מבינים כי חלק בלתי נפרד מכל פרויקט טכנולוגי הוא תהליך הניתוח. ולשם כך נדרשת ראייה ארגונית כוללת שתסייע לארגון לתת מענה טוב יותר לצרכי לקוחותיו.

ידע בניתוח מערכות הוא ידע נדרש לכל מי שמעורב בתכנון מערכות טכנולוגיות. ישנם ארגונים בהם קיים תפקיד המוגדר כמנתח מערכות, אבל בארגונים רבים ניתוח המערכת מתבצע בפועל על ידי האנשים המעורבים בפרויקט הטכנולוגי. לתהליך הניתוח שותפים רבים: מנהל הפרויקט, אנשי הפיתוח, האנשים העסקיים, הלקוחות וגם אנשי בדיקות ומדריכים. כולם עוסקים בתחום.

כיוון שהמהפכה הדיגיטלית חלחלה לכל תחומי החיים, הצורך בניתוח מערכות עולה מדי שנה ומדובר בידע מבוקש שמספק אופק תעסוקתי. אז מה זה בעצם ניתוח מערכת? וכיצד עושים את הצעדים הראשונים בתחום? צפו בכתבת הווידאו בה אלחנן שורץ, מנהל תחום ניתוח מערכות במכללת נס, iNT (לשעבר מכללת נס), מסביר על מקצוע מנתח המערכות, למי הוא מתאים ואיזה כלים חשוב לרכוש טרם היציאה לקריירה מבטיחה.

לפרטים נוספים ליחצו כאן

INT undefined

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully