וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכילה טובה שמונעת בעיות בריאותיות: מחקרים בנושא וואקום בבקבוק האכלת תינוקות

12.12.2017 / 7:57

מהו מנגנון האוורור שכבר סייע למיליוני תינוקות ברחבי העולם וכיצד הוא עובד? הנה כל מה שלא ידעתם על וואקום בבקבוקי האכלה של תינוקות וכיצד מנגנון אוורור פשוט וחכם פותר את הבעיה

ShutterStock

הקשר בין איכות המזון לבריאות התינוק ידועה וברורה לכולנו, אך בשנים האחרונות מחקרים הוכיחו כי בעיות בריאותיות עלולות להיגרם גם בשל בקבוק ההאכלה של התינוק. כדי להיות ספציפיים יותר - בעיות בריאותיות כגון דלקות אוזניים והצטברות גזים עלולות להיגרם גם מהוואקום שנוצר בבקבוק ההאכלה.

מחקר שנעשה בארצות הברית מצא כי וואקום שנוצר בבקבוק יוצר לחץ שלילי בפיו של התינוק. במהלך המחקר, מספר תינוקות מתחת לגיל שנה קיבלו שלושה סוגי בקבוקים: בקבוקים ללא מנגנון אוורור, בקבוקים בעלי מנגנון אוורור חלקי ובקבוקים בעלי מנגנון אוורור מלא. תינוקות אשר ינקו מבקבוק ללא מנגנון אוורור או עם מנגנון אוור חלקי, כדוגמת שסתום הממוקם בפטמה, נאבקו כדי להוציא את המזון והלחץ שנוצר בבקבוק השפיע באופן ישיר ומיידי על הלחץ שנוצר באוזן התיכונה של התינוק. בעקבות תוצאות המחקר, ניתן להוכיח את הקשר בין וואקום לדלקות אוזניים - כיצד? כאשר נוצר לחץ באוזן התיכונה, הגוף מתקשה לנקז נוזלים בין חלל האוזן לפה ולכן נוזלים מצטברים בחלל האוזן וגורמים להתפתחות דלקתית. בנוסף, הקושי לשחרר את הוואקום בבקבוקי האכלה ללא מערכת אוורור גורמת לתינוק לבלוע אוויר בניסיונותיו לחזור לאכול. כמו כן, כאשר הוואקום משתחרר (בלחץ גבוה) האוויר שנכנס לבקבוק מתערבב עם הנוזל, והתינוק בולע אותו-מה שעלול להוביל לבעיות כגון גזים וקוליק.

אם הגענו לקוליק (כאבי בטן עוויתיים ופתאומיים) אז נספר כי מחקר שנעשה במכללת רופין בארץ מצא כי בקבוקים עם מנגנון אוורור מלא מקלים בצורה משמעותית על תופעת הקוליק. 86 תינוקות שסבלו מקוליק והוזנו ממגוון בקבוקים חולקו ל-2 קבוצות: קבוצת ביקורת שהמשיכה לאכול מהבקבוק בו השתמשה קודם וקבוצה שקיבלה מזון מבקבוק בעל מנגנון אוורור מלא. התוצאות היו ברורות וחד משמעיות! כבר בשבוע הראשון 90% מהתינוקות שקיבלו מזון מבקבוק עם מערכת אוורור מלאה חוו הקלה משמעותית של תסמיני הקוליק ובשבוע השני המספר כבר טיפס ל-97%.

אז מהו מנגנון האוורור שכבר סייע למיליוני תינוקות ברחבי העולם וכיצד הוא עובד? צפו בכתבת הווידאו בה יסמין ברקוביץ פלג, מומחית בתחום האכלת תינוקות ומנהלת הפיתוח בחברת Bfree, מסבירה את כל מה שלא ידעתם על וואקום בבקבוקי האכלה של תינוקות וכיצד מנגנון האוורור הפשוט והחכם פותר את הבעיה.

לפרטים נוספים ליחצו כאן

Bfree undefined

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully