וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצטרפות לקבוצת רכישה: כך עושים את זה באופן בטוח ומרוויחים את כל היתרונות

12.12.2017 / 8:41

יש ארבעה פרמטרים שחשוב לשים אליהם לב, שאם הצלחנו להשיג אותם אנו בדרך הבטוחה להצלחה - בעלות על הקרקע, היתרי בניה סופיים, דו"ח אפס של שמאי מוכר לבנקים ואישור עקרוני לליווי הפרויקט של גוף מממן

פמלי גייד

הצטרפות לקבוצת רכישה מאפשרת לנו לחסוך עד 30% ממחיר דירה חדשה אילו היינו קונים אותה מקבלן. אך כדי לעשות זאת באופן בטוח וליהנות מיתרונות קבוצת הרכישה, יש ארבעה פרמטרים שחשוב לשים אליהם לב, שאם הצלחנו להשיג אותם אנו בדרך הבטוחה להצלחה - בעלות על הקרקע, היתרי בניה סופיים, דו"ח אפס של שמאי מוכר לבנקים ואישור עקרוני לליווי הפרויקט של גוף מממן.

בעלות על הקרקע של חברי הקבוצה או הגורם המארגן של הפרויקט: תנאי ראשון לוודאות וכדאיות קבוצת הרכישה

כאשר הקרקע כבר נמצאת בבעלות חברי הקבוצה או הגורם המארגן של הפרויקט, חברי קבוצת הרכישה יכולים להיות רגועים עוד בטרם הרכישה כי השלב הראשון והחשוב הושלם וקבוצת הרכישה למעשה כבר יצאה לדרך.

בנוסף, בעלות על הקרקע הינה אחד הגורמים המשפיעים ביותר על התנודה במחיר הסופי של הדירה. כלומר, המחיר אינו "נעלם מהמשוואה" והוא ידוע מראש.

לעניין זה יתרון נוסף במישור הכלכלי, כיוון שקבוצת הרכישה רוכשת את הקרקע היא אינה נדרשת לתשלומי ריבית עליה ועלות הקרקע אינה מוצמדת למדד תשומות הבניה. הדבר חוסך אחוזים רבים במחיר הסופי המשולם על ידי חברי הקבוצה.

רבים בשוק הפרטי חותמים עם הקבלן על מחיר X, אך במועד קבלת המפתח המחיר הופך ל-X+Y, הואיל ועל כל התקופה הם משלמים מדד תשומות בנייה על כל עלויות הקבלן כולל הקרקע.

דו"ח אפס והיתרי בנייה: האישורים שמבטיחים כי חלום הדירה יהפוך למציאות במחיר ידוע

לאחר רכישת הקרקע, יש לוודא כי נערך דו"ח אפס ע"י שמאי מקרקעין של בנקים. עריכת הדו"ח נעשית עבור קבלת אישור עקרוני לליווי בנקאי. דו"ח האפס מפרט את תמחור הקרקע, עלויות הבנייה, עלויות היועצים לרבות 5% נוספים הקרויים "בצ"מ" – משמע, תוספת של דברים בתי צפויים.
פרמטר נוסף וחשוב במיוחד הוא היתר הבנייה סופי (למעט מאוד קבוצות יש את זה).

כידוע, קבלת היתר בנייה מהוועדה המקומית לתכנון ובניה הוא הליך בירוקרטי שעשוי לקחת זמן רב .לכן קיומו של היתר סופי מעיד כי כל ההסכמים החשובים עם אנשי המקצוע ותשלומי ההיטלים לעירייה כבר הוסדרו והרוכשים יודעים מה הם קונים.
בנוסף הדבר מעיד כי ההליך התכנוני הארוך למעשה הסתיים ועתה לא נותר אלא לעלות לקרקע ולבנות.

אתר בנייה. שאטרסטוק, ShutterStock
אתר בנייה/ShutterStock, שאטרסטוק

אישור עקרוני לליווי בנקאי לקבוצת רכישה מקנה ביטחון לכדאיות העסקה לצרכי השקעה ולמחירה

הפרמטר האחרון הוא אישור עקרוני לליווי בנקאי אשר מספק רשת ביטחון לחברי הקבוצה, בדבר כדאיות העסקה.
אישור עקרוני של בנק לפרויקט מעיד כי הבנק בדק את הפרויקט, החוזים, דו"ח האפס והתשלומים והוא מוכן באופן עקרוני להזרים עשרות מיליוני שקלים לטובת ביצוע הפרויקט.
אישור זה הינו למעשה ההמלצה הכי טובה שיש! בדר"כ לא ניתן להצטרף לקבוצת רכישה בשלב כל כך מאוחר – אם הצלחתם הרווח כולו אבל כולו שלכם!

לאחרונה המדינה התחייבה להשקיע בנתיבות למעלה מ-3 מיליארד ¤ מה שיוביל לתנופת בנייה ועליית מחירים נוספת

טיפ אחרון! דרך נוספת להשיג דיור פרימיום במחיר בר השגה, היא להצטרף לקבוצת רכישה בערי פריפריה כדוגמת נתיבות, בשכונות עם נגישות לרכבת. בשנים האחרונות, הפכה נתיבות ליעד מרכזי עבור אוכלוסיות צעירות ונרשמת בנתיבות עליית מחירים משמעותית.

כך לדוגמא השכונה החדשה נתיבות מערב הקרויה לעיתים "קיסריה של נתיבות". בשכונה מוסדות חינוך ומרכזי מסחר פעילים, רכבת במרחק הליכה רגלית והעיריה בונה בימים אלו פארק ענק עם אגם על גבי 64 דונם.

עו"ד אריה ליבוביץ', נשיא לשכת הנאמנים בישראל מסביר שכבר היום המחירים בנתיבות מערב גבוהים משמעותית מן המחיר בקבוצת הרכישה והם עוד עתידים לעלות. כיום עוד ניתן לרכוש שם דירת 4 חדרים עם מחסן וחניה צמודים ומרפסת בפחות מ-880,00 שקלים.

כך תיהנו מכל היתרונות של קבוצת רכישה בטוחה בלי הסיכונים.

לפרטים נוספים ליחצו כאן

עו"ד אריה ליבוביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully