וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשלנות רפואית: כיצד ניתן להעריך את סיכויי התביעה?

5.12.2017 / 14:28

רשלנות רפואית אינה מעשה שנעשה, חלילה, במתכוון, אולם היא יכולה להתרחש בכל אחד משלבי הטיפול ולכן חשוב כיצד עלינו לפעול במקרה שנגרם נזק

פמלי גייד

מי מאתנו לא נזקק ועוד יזדקק לטיפול רפואי כלשהו במהלך חייו? כולנו הולכים לרופאים. וכולנו מעריכים בגלוי או בסתר ליבנו את הרופאים שעושים עבודת קודש של ממש.

כשהטיפול הרפואי גורם ליותר נזק מתועלת

ולמרות זאת ובלי כוונה לפגוע בשבועת היפוקרטס לה נשבעים מרבית הרופאים, קרו ועוד יקרו מקרים בהם עם כל הרצון הטוב ותחושת השליחות, הטיפול הרפואי שניתן ע"י הרופאים או הצוות הרפואי עלול להיות שגוי ורשלני ולגרום ליותר נזק מתועלת.

מהי רשלנות רפואית?

קודם כל חשוב שנבין שרשלנות רפואית אינה מעשה שנעשה, חלילה, במתכוון. אנחנו מדברים על מקרים בהם ניתנו שירותים רפואיים תוך סטייה מהרמה והסטנדרטים הרפואיים שהרופא או המוסד הרפואי על עובדיו היו אמורים לפעול על פיהם. אם הראנו כי זה המצב והטיפול הרפואי הרשלני גרם לנו לנזק (שלא היה נגרם אלמלא כן) נוכל לתבוע מהגורם המטפל וממבטחו פיצויים על כל הנזקים וההפסדים שנגרמו לנו או ליקירנו.

באיזה שלבים בטיפול יכולה להתרחש רשלנות רפואית?

חשוב שתדעו כי רשלנות רפואית יכולה להתרחש בכל אחד משלבי הטיפול; החל משלב המעקב, מתן ההמלצות לטיפול תרופתי, מינון תרופות ואופן השילוב ביניהן, הפניה או אי הפניה לביצוע בדיקות שונות בהן בדיקות הדמיה, אופן פיענוח הנתונים שהתקבלו באותן בדיקות, ביצוע ניתוח כולל ההכנה הנדרשת לקראתו, מעקב הריון, לידה ועוד.

כיצד מתחילים לגבש תביעה בגין רשלנות רפואית?

בחלק גדול מהמקרים ולפחות בשלבים הראשונים, מדובר בעבודת נמלים. ראשית יש לדאוג ולאסוף את כל הרשומות והתיקים הרפואיים כולל בדיקות הדמיה, דיסקים של הבדיקות, ממצאי בדיקות מעבדה, יומני טיפול וכל מסמך אחר המתעד את הטיפול שניתן לנו. תזכרו תמיד: ברגיל וע"פ החוק, המוסד הרפואי המחזיק בתיק רפואי מחויב למסור לנו העתק מהחומר הרפואי. אלא שזה רק השלב הראשון.

רשלנות רפואית: כיצד ניתן להעריך את סיכויי התביעה?

לתביעה שנגיש נהיה חייבים לצרף חוות דעת של מומחה התומכת בעמדתנו. בדר"כ חוות דעת בתחום הרשלנות הרפואית נשענות קודם כל על כל החומר הרפואי הרלוונטי וניתוחו, בדיקת המטופל, הסברים לגבי הפרקטיקה המקובלת במקרים דומים והישענות על ספרות רפואית מקצועית. לא תמיד זה קל ולעיתים נדרשת לא מעט סבלנות כדי למצוא את המומחה המתאים ביותר שיסביר באופן המיטבי את הכשל שניתן בטיפול.

המרוץ נגד הזמן בתביעת רשלנות רפואית: כיצד עלינו לפעול במקרה שנגרם נזק?

מה עוד צריך לזכור: לשמור כל אסמכתא להוכחת הנזקים שנגרמו לנו ולפעול כמה שיותר מהר מרגע גילוי הנזק וגם לא להתבייש, לגשת ולקבל הדרכה ויעוץ מתאים. ולסיום חשוב שתדעו כי תקופת ההתיישנות להגשת התביעה ברגיל היא 7 שנים לאדם מבוגר ולקטין 7 שנים לאחר הגיעו לגיל 18. בכל מקרה, מומלץ שלא להסתמך על הוראות שונות המאריכות את תקופת ההתיישנות ופשוט להגיש את התביעה תוך פחות מ 7 שנים מיום המקרה, או מהרגע בו נודע לנו עליו. אז שתדעו – אם חלילה אתם או מי מיקירכם נפגע, יש הרבה מה לעשות ואסור לוותר ולהרים ידיים.

לפרטים נוספים ליחצו כאן

Family Guide בשיתוף עו"ד עודד שטרנברג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully