וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלב נובח בכל פעם שאתם מתיישבים לאכול? הרגלי חינוך והתניה בנושא מזון

Family guide בשיתוף בית ארז, בית ארז

5.12.2017 / 14:59

צפו בכתבת הווידאו בה אורי שמעוני, יועץ תחום תזונה בבית ארז, נותן כמה טיפים מהירים שיסייעו לכם לבנות שגרה עבור הכלב שתמנע ממנו לנבוח בכל פעם שאתם אוכלים

פמלי גייד

כולנו מכירים את הביטוי 'כלב נובח אינו רעב', כן זאת לא טעות. אינו רעב. אז מדוע הכלב נובח בכל פעם שאתם מתיישבים לאכול? השפה הרשמית של הכלבים היא 'נביחה מדוברת' וכמעט כל צורך שלהם מתבטא בנביחה מסוג זה או אחר, אך לרוב, נביחות לא מעידות על רעב.

חשוב לזכור כי בטבעו, הכלב היה רגיל לחיות בלהקה וכיוון שהוא מבין את משמעות ההיררכיה הוא תמיד מנסה לשפר את מעמדו ולטפס בסולם הדרגות. אחת הטעויות הנפוצות של בעלי כלבים היא "לקנות" את שתיקתו בתמורה לפרס, אך למעשה אנחנו יוצרים אצלו התניה הפוכה (ע"ע התניה אצל כלבים בניסויו הידוע של פבלוב) ולמעשה מלמדים אותו להפעיל עלינו מניפולציה וסחטנות רגשית הקשורה למזון.

לכן, חשוב להקפיד כי הכלב יאכל בזמנים קבועים וברחוק משולחן האוכל - אתם אוכלים בשולחן האוכל והוא 'בשולחן האוכל' הייעודי לו. לא מדובר במשמעת קשוחה, אלא בדרכי פעולה שדווקא ישמחו את הכלב! שכן כלבים אוהבים שיגרה וכללים ברורים. אך חשוב כי תשומת הלב לכלב לא תהיה אך ורק בזמן הכנת הארוחה שלו וכן חשוב לשחק ולטייל איתו כדי להוציא מרץ ולקבוע סדר יום ברור.

אך לא רק האלמנט ההתנהגותי חשוב אלא גם בחירת סוג המזון לכלב. תזונת הכלב צריכה לקחת בחשבון את מאפייניו הייחודיים: גזע, גודל, גיל, פעילות גופנית והתאמת המזון לכלב היא קריטית לשמירה על בריאותו ועל הרגלי התזונה שלו. כאשר האוכל של הכלב מותאם לו, הוא מוציא בזמן האכילה ומקבל את רמת האנרגיה הדרושה לו וכתוצאה מכך התנהגותו רגועה ושמחה יותר. צפו בכתבת הווידאו בה אורי שמעוני, יועץ תחום תזונה בבית ארז-יבואנית מזון, הדברה ותרופות לחיות משפחה, נותן כמה טיפים מהירים שיסייעו לכם לבנות שגרה עבור הכלב שתמנע ממנו לנבוח בכל פעם שאתם אוכלים.

רוצים לדעת עוד? הקליקו כאן או היכנסו לעמוד הפייסבוק

בית ארז, בית ארז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully