וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשיבות של מכירת ביטוח נסיעות ע"י סוכני הנסיעות

14.12.2017 / 8:36

חני סובול, מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל מסבירה מדוע אסור לכם לצאת את גבולות הארץ בלי לשאול את סוכן הנסיעות שלכם מהו הביטוח המתאים עבורכם

פמלי גייד

משרדי נסיעות מוכרים ללקוחותיהם ביטוח נסיעות לחו"ל כבר למעלה מ-40 שנה, לשביעות רצון הנוסעים, אשר רכשו את כל הנדרש לנסיעתם במקום אחד, מה שנקרא one stop shop ומשרדי הנסיעות קיבלו הדרכות מחברות הביטוח כדי שיוכלו לתת מידע ללקוחות על הפוליסה הנכונה להם.

המצב הזה התאפשר גם מאחר שפוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל היא מוצר פשוט יחסית – לטווח קצר ובעלות נמוכה. למעשה, המורכבות העיקרית במכירת פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל היא הכרת צרכי המטייל – משרדי הנסיעות מכירים את המטיילים ואת אופי הארצות אליהם הן נוסעים ויודעים להזהיר את הנוסעים מראש על מה מכוסה בפוליסה ומה לא. מטיילים צעירים למשל, מתפתים לשכור אופנועים כשהם יוצאים לנופש ולא לוקחים בחשבון שהפוליסה לא תחול על מי שאין לו רישיון. סוכני נסיעות, בניגוד לסוכני ביטוח למשל, יודעים באיזה יעדים דברים כאלה קורים ויכולים בהתאם להזהיר את הלקוח הצעיר מראש. אז מה השתנה?

מאז ומתמיד היה ניתן לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל במשרד הנסיעות בו נרכשה הטיסה: מה השתנה?

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחסכון, קיבלה תלונות מלשכת סוכני הביטוח כי מכירת ביטוח מותרת רק לסוכני ביטוח והוציאה בשנת 2014 חוזר האוסר על משרדי נסיעות למכור ביטוח. התאחדות משרדי הנסיעות עתרה לבג"ץ, שכבר בישיבה הראשונה אמר שטובת הצרכן היא לרכוש ביטוח באותו מקום בו הוא רוכש את שירותי התיירות ושלחה אותנו להידברות כדי למצוא נוסחה מוסכמת שתאפשר למשרדי הנסיעות להמשיך למכור ללקוחות ביטוח נסיעות לחו"ל.

במקביל, ביולי 2017, הגיש חבר הכנסת רוברט אילטוב הצעה לתיקון חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח). תיקון אשר יאפשר למשרדי הנסיעות לשווק ולמכור ביטוח נסיעות לחו"ל. ההצעה זוכה לתמיכה רחבה ובנוסף לחה"כ אילטוב, חתומים עליה שבעה חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה.

מה קורה במקומות אחרים בעולם?

באיחוד האירופאי יש דירקטיבה ברורה מאוד שמאפשרת למשרדי הנסיעות למכור פוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל. דיני התיירות והתעופה הישראלים הולכים במידה רבה אחרי הדין האירופאי. חוק שירותי התעופה שלנו למשל, מחייב את חברות התעופה להעניק לנוסעים סיוע ופיצוי במקרה של עיכוב בטיסה או ביטול שלה, הוא כמעט copy paste של הרגולציה האירופאית. בהתאם, נראה לי ראוי להתיישר לפי כלל זה, שבסופו של דבר, פועל לטובת הנוסע.

מה יקרה אם משרדי הנסיעות לא יוכלו למכור ביטוח?

כשאדם יוצא את גבולות ישראל ללא כיסוי ביטוחי הולם, הוא נדרש לשאת מלוא עלות הטיפול הרפואי בחו"ל והטסתו לישראל. במקרה של מוות, העלות הזו מוטלת במלואה על משפחתו. אנחנו עדים בשנה האחרונה ליותר מידי מקרים של אנשים שרכשו חבילות נופש באמצעות מנועי חיפוש באינטרנט ואף אחד לא הסביר להם שם שכדאי לצאת עם ביטוח. באחד המקרים, משפחה שלמה שנפגעה במהלך טיול גילתה בדיעבד שלא כל חברי המשפחה מבוטחים, מפני שמי שרכש את הביטוח, לא הבין שהוא רוכש ביטוח אישי ולא משפחתי. אלה בדיוק הדברים שסוכן נסיעות מסביר ללקוחותיו.

ביטוח נסיעות לחו"ל: המלצות לנוסעים

אז למה כדאי לשים לב לפני שטסים? עלויות חיפוש, חילוץ, טיפול רפואי והטסה עשויות להגיע למאות אלפי שקלים. מנגד, עלויות ביטוח נסיעות לחו"ל הן מס' דולרים בודדים ליום – אל תצאו את גבולות הארץ בלי לשאול את סוכן הנסיעות שלכם מה הביטוח המתאים עבורכם. מומלץ גם לשקול לרכוש ביטוח שיהיה בתוקף ממועד הזמנת הנסיעה – ביטוח מעין זה מכסה גם מצבים בהם אתם לא יכולים לנסוע בשל מחלה, פציעה או מוות של קרוב משפחה מדרגה ראשונה.

אז מה המצב עכשיו, למעשה?

נכון לעכשיו משרדי הנסיעות מוכרים פוליסות ביטוח לחו"ל, בעקבות ארכה שנתקבלה מהמפקחת על הביטוח. אנו מקווים שתהליך החקיקה יסתיים בהקדם. בסופו של דבר, אני כמובן מאחלת לכולנו שלעולם לא נצטרך להפעיל את הפוליסה.

לפרטים נוספים ליחצו כאן או היכנסו לעמוד הפייסבוק

התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully