וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפתח להצלחה: בחירה נכונה של נציגות הדיירים לפרויקט תמ"א 38

12.12.2017 / 14:47

עו"ד ונוטריון עמית נסים, מתמחה בתחום הנדל"ן והמקרקעין ותחום ההתחדשות העירונית בפרט, מסביר כיצד צריכה להיבחר ולהתנהל נציגות הדיירים ומדוע יש לה תפקיד קריטי ביציאה אל הפרויקט והצלחתו

פמלי גייד

כמו בניין, גם הדמוקרטיה צריכה להישען על יסודות חזקים, וכדי לחזק את יסודות הבניין יש להתחיל בהליך דמוקרטי פשוט אך חשוב - בחירת נציגות הדיירים לפרויקט תמ"א 38. גיבוש נציגות חזקה וסוחפת אשר מייצגת את כלל בעלי הדירות הוא לעיתים ההבדל בין הצלחת הפרוייקט לבין כישלונו. ראשית בנציגות חייבים להיות גורמים רלבנטיים לתהליך, קרי גורמים שיש להם ערך מוסף ושיכולים להוסיף מניסיונם גם בשלב בחירת היזם וגם בשלב המו"מ.

לדוגמה - עו"ד שמתעסק בתחום הנדל"ן ו/או אדריכל ו/או מעצב פנים שיש לו ערך מוסף בתחום הביצוע יתרמו לפרוייקט. כל בעל דירה שיש לו ניסיון בניהול פרוייקטים, בקציבת לוחות זמנים, בגיבוש הסכמת ובהובלת מו"מ הוא גורם רצוי בנציגות. תפקידה של הנציגות בראש ובראשונה הוא לבחור את היועצים שילוו אותם ואת הדיירים בפרוייקט. בחירת יועצים ראויים בעלי ניסיון מתאים היא אחת מהיסודות החשובים להצלחת הפרוייקט.

הנציגות גם משמשת כגורם משתף בין הגורמים האלו לדיירים ולמעשה מנהלת את הפרוייקט וכמו כל ניהול פרוייקט, הוא נמדד בהצלחתו על בסיס כמה פרמטרים, לוחות זמנים, תמורות, הסכמות. נציגות סוחפת תוביל את הדיירים בדרך המלך באמצעות גיבוש יועצים עוד בטרם נעשתה פנייה למכרז, גיבוש מכרז ופנייה ליזמים רלבנטיים, בדיקת היזמים וקבלת המלצות מדיירים שסיימו את התהליך, ובסופו של דבר תקדם את הפרוייקט וחתימתו מול בעלי הדירות.

בכתבת הווידאו עו"ד ונוטריון עמית נסים, מתמחה בתחום הנדל"ן והמקרקעין ותחום ההתחדשות העירונית בפרט, מסביר כיצד צריכה להיבחר ולהתנהל נציגות הדיירים ומדוע יש לה תפקיד קריטי ביציאה אל הפרויקט והצלחתו.

לפרטים נוספים הקליקו כאן

משרד עו"ד מינצר-כרמון, ניסים
  • עוד באותו נושא:
  • תמ"א 38

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully