וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך ניתן לבנות "בית כבד" מבלי לוותר על היתרונות של הבנייה הקלה והמתקדמת

31.12.2017 / 8:00

אחד הפיתוחים החדשניים ביותר בתחום הבנייה הוא לוחות בטרום (לוח איטונג משוריין). מדובר על לוחות בעובי של 5-7.5 ס"מ אשר מתחברים לשלד הפלדה של הבית במקום הגבס ויוצרים קיר אמיתי: עמיד, יציב ובעל חוזק תלייה למשקלים כבדים

פמלי גייד

בשנים האחרונות, ישראלים רבים אשר מעוניינים לבנות בית פרטי חדש מחפשים אלטרנטיבה לשיטות הבנייה הקונבנציונאליות. אחת מהאלטרנטיבות היא שיטת הבנייה המתקדמת (המוכרת בציבור כבנייה קלה) ובעזרת פתרונות חדשניים ניתן כיום לשפר את איכותה באופן משמעותי. הבנייה המתקדמת נפוצה מאוד באירופה ובארה"ב (שם נהוג לבנות את השלד מעץ) ובשיטה זו רכיבי הבית השונים מיוצרים במפעל ומובאים לאתר הבנייה בשלמותם - שם רק מחברים בין הרכיבים השונים. לכן שיטה זו נחשבת לשיטת בנייה קלה, מהירה, מדויקת וכזאת שמאפשרת גמישות תכנונית. בנוסף, בנייה מתקדמת נחשבת לירוקה כיוון שאין שימוש בכלים כבדים ומזהמים באתר ויש פחות פחת ופסולת.

בשנים האחרונות, שיטת הבנייה המתקדמת תופסת תאוצה גם בישראל, אם כי לישראלים רבים קשה להשלים עם התחושה כי הקיר חלול ולא תמיד פשוט לתלות עליו דברים כבדים. אדם יהב, מנהל קשרי האדריכלים והתחום הטכני באיטונג, מסביר כי אחד הפיתוחים החדשניים ביותר בתחום הבנייה הוא לוחות בטרום (לוח איטונג משוריין). מדובר על לוחות בעובי של 5-7.5 ס"מ אשר מתחברים לשלד הפלדה של הבית במקום הגבס. לוח בטרום יוצר קיר אמיתי: עמיד, יציב ובעל חוזק תלייה למשקלים כבדים. ניתן לחפות עם לוחות בטרום גם את החלק החיצוני וגם החלק הפנימי של הבית (או את שניהם) ואת לוח הבטרום עצמו ניתן לחפות בכל חומר, למשל טיח ואבן.

לוח בטרום יוצר 'קיר איטונג' לכל דבר ועניין ומעניק בידוד אקוסטי ותרמי (מוסיפים בין השלד ללוח חומר בידוד נוסף) והוא בעל עמידות גבוהה בפני אש. צפו בכתבת הווידאו בה אדם יהב מסביר כיצד ניתן לבנות "בית כבד" מבלי לוותר על היתרונות של הבנייה הקלה והמתקדמת.

לפרטים נוספים ליחצו כאן

איטונג undefined

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully