וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים לפעוטות: כמה ואיזה תשומת לב הילד שלכם מקבל בגן?

מעבר לשאלות הרגילות שמטרידות הורים ששמים את ילדיהם במסגרות, כדאי גם לשאול כיצד הצוות מתמודד עם ילדים שמתקשים להסתגל למסגרת והאם לילד יש תכנית התפתחות אישית

פמלי גייד

החלטתם לשלוח את הפעוט שלכם לגן וברור לכם כי היחס שהוא יקבל שם לא יכול להיות זהה ליחס שהוא מקבל בבית. לכן, הדבר שמעסיק את רוב ההורים (ובצדק) הוא כמה ואיזה תשומת לב הילד שלהם יקבל בגן? כדי לקבל מושג, השאלות המנחות הן בדרך כלל - כמה ילדים יש בקבוצת הגיל אליה הוא משתייך? כמה אנשי צוות? מה סדר היום? איזה הפעלות יש? ועוד.

כמובן שמדובר בשאלות חשובות, אך בעזרת כמה שאלות נוספות ניתן לקבל תשובה מעט יותר מקיפה. למשל, כיצד הצוות מתמודד עם ילדים שמתקשים להסתגל למסגרת? האם לילד יש תכנית התפתחות אישית? כלומר, במידה והוא לא מוצא עניין באחת ההפעלות, האם הוא יוכל לעסוק בנפרד בפעילות שמוצאת חן בעיניו? מהי מדיניות הגן בנוגע לילדים שרבים? ומה חשוב לצוות הגן מבחינה חינוכית/התפתחותית?

כפי שאתם וודאי יודעים, בפעמים רבות התשובות לחוד והמציאות לחוד, לכן חשוב לוודא כי הגן מנהל תיק אישי לכל ילד בו כתוב - מתי הוא שיחק, ישן, בכה, התבודד, או התייחס לילדים אחרים. בעזרת התיעוד, ניתן למעשה להסיק מסקנות רחבות יותר ולהתאים את סוג וכמות היחס לצרכים האינדיבידואלים של הילד.

בכתבת הווידאו, ניר גולן, מנכ"ל רשת גני גולן ומפתח הגישה הפרוגרסיבית התפתחותית, מסביר כיצד הגישה אותה פיתח שמה דגש על נושא תשומת הלב וכיצד היא מאפשרת לכל ילד לבטא את הייחודיות שלו ולסגל לעצמו ביטחון עצמי ותחושת מסוגלות.


לפרטים נוספים הקליקו כאן או היכנסו לעמוד הפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully