וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחם מונבט וקל לעיכול: לא רק לסובלים מבעיות בטן

17.9.2017 / 13:52

אנחנו רוצים אוכל טעים, מנחם, מזין ובריא, מגוון, זמין, יספק לנו תחושת שובע מתמשכת ואם אפשר שלא יגרום לנו לאי-נעימות בבטן. ואם הלחם גורם לכם לכאבי בטן - יש לכם פתרון

פמלי גייד

מה אנחנו בסה"כ רוצים מהאוכל שלנו? שיהיה טעים, מנחם, מזין ובריא, מגוון, זמין, יספק לנו תחושת שובע מתמשכת ואם אפשר שלא יגרום לנו לאי-נעימות בבטן. דרישה לגיטימית לא? אז ממה נובעת תחושת האי נעימות? בהנחה שלא מדובר בבעיה בריאותית (בעיקר לא מאובחנת) כמו צליאק, קרוהן, קנדידה ועוד, אי הנעימות והכאב יכולים לנבוע מהשילוב בין המרכיבים, טריותם ואופן הכנתם, זמן הארוחה ביום ולעתים ממצב נפשי. אם מדובר בתופעה חוזרת, בד"כ ננסה להבין בעזרת הרפואה הקונבנציונלית או המשלימה מהו מקור הבעיה.

לעתים אנחנו נדרשים לוותר על מזון שנסתדר גם בלעדיו ובפעמים שזה מצרך אהוב כמו לחם זה עלול להיות מבאס. עבור בעז אוליברו, בעלים-מנכ"ל של |מונבטים", שעד לפני כמה שנים סבל ממחלת מעיים (קוליטיס), הדרישה של הנטורופתית שלו לוותר על לחם הוציאה אותו למסע בניסיון לחפש תחליף איכותי, בריא ומזין ללחם ללא גלוטן. בעז מצא מוצר ייחודי, לחם מקינואה מונבטת, שסייע לו להשקיט את המחלה. אך לאחר תקופה קצרה הפסיקו לייצר את המוצר והוא נותר ללא מענה אמיתי לצורך הקיים. לאחר זמן קצר, בעז החליט להיכנס למטבח שלו ולנסות לייצר בעצמו לחמים מקטניות מונבטות שהם לחמים ללא גלוטן, ללא שמרים וללא חומרים משמרים.

אז מדוע לחמים אלה קלים לעיכול? ראשית, כי הם ללא גלוטן-"הדבק" שלמעשה מחבר את הלחם אך הופך אותו לקשה לעיכול. שנית, כיוון שהאינדקס הגליקמי של קטניות מונבטות נמוך יותר ולכן קל יותר לעכל אותן. צפו בכתבת הווידאו בה אסף בוך, תזונאי-דיאטן מוסמך ודוקטורנט בבית החולים איכילוב, על הערכים התזונתיים בלחמים המונבטים ומדוע הם מתאימים לא רק לאנשים אשר סובלים מבעיות בטן.

לפרטים נוספים ליחצו כאן

מונבטים undefined
  • עוד באותו נושא:
  • מונבטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully