וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע וואקום בבקבוק תינוק הוא הגורם העיקרי לגזים?

15.5.2018 / 7:58

בחודשים הראשונים לחייהם, מערכת העיכול של התינוקות אינה מפותחת לחלוטין ואוויר שנבלע הופך לגזים - משם הדרך לכאב והבכי של הקטנטן היא כבר קצרה

פמלי גייד

זה קורה בד"כ בשעות הערב. הפנים מאדימות, האגרופים קפוצים והבכי לא מפסיק. אין כמעט תינוק שלא סובל, ברמה כזו או אחרת, מהצטברות גזים ותינוקות רבים גם סובלים מקוליק (כאבי בטן עוויתיים ופתאומיים שהסיבה להם טרם ידועה). בחודשים הראשונים לחייהם, מערכת העיכול של התינוקות אינה מפותחת לחלוטין ואוויר שנבלע הופך לגזים - משם הדרך לכאב והבכי של הקטנטן היא כבר קצרה.

למעשה, בקרב תינוקות שאוכלים מבקבוק בליעת אוויר וכליאתו במעיים הם הגורמים העיקריים לגזים והגורם העיקרי לבליעת האוויר הוא הוואקום שנוצר בבקבוק ההאכלה. כאשר נוצר וואקום, התינוק משחרר את פיטמת הבקבוק ובולע אוויר בניסיונותיו לחזור ולאכול ובינתיים אוויר גם נכנס לתמ"ל או לחלב השאוב. בקיצור? וואקום בבקבוק תינוק הוא הגורם העיקרי לגזים ולמרות שלא ידועה הסיבה לקוליק, הוכח כי היעדר וואקום בבקבוק מקל עליו משמעותית. כדי למנוע את היווצרות הוואקום, חשוב שתהיה בבקבוק זרימה חופשית של אוויר שאינה יוצרת הבדלי לחצים ושהאוויר המוזרם אינו מתערבב עם הנוזל שבבקבוק. לכן, זה קריטי לבדוק שלבקבוק ההאכלה שבחרתם יש מנגנון אוורור מלא.

יסמין ברקוביץ פלג, מומחית בתחום האכלת תינוקות ומנהלת הפיתוח בחברת Bfree מסבירה כי מערכת האוורור המלאה חשובה לא רק למניעת גזים, אלא גם להבטחת האכלה נינוחה ובריאה. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שתינוק אשר "נאבק" כדי להתגבר על הוואקום, מבזבז אנרגיות מיותרות, נאלץ לעשות הפסקות כדי לשחרר את הוואקום ולעתים נרדם בזמן ההאכלה - מה שפוגע בסדר הארוחות אותו חשוב להקנות. בכתבת הווידאו יסמין ברקוביץ פלג מספרת כיצד מנגנון האוורור המלא מביא להפחתה משמעותית בכמות הגזים ומשנה לטובה את דפוסי האכילה של התינוק.

לפרטים נוספים ליחצו כאן

Bfree undefined

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully