וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעדים הראשונים בדרך לתמ"א 38: שיקולים בבחירת עו"ד

25.9.2017 / 13:01

השלב הראשון בפרויקט של התחדשות עירונית הוא בחירת עורך דין מטעם הבעלים שילווה אותם החל מהשלבים המוקדמים של ההתארגנות ושלב בחירת היזם ועד לסיום הפרויקט

פמלי גייד

אחת הטעויות הנפוצות ביותר של קבוצות דיירים אשר מעוניינות להתחיל בפרויקט תמ"א היא ההסכמה למנות עו"ד מטעם היזם. במקרים אלה, עוה"ד נוטה לייצג את האינטרסים של היזם וכתוצאה מכך הפרויקט אינו מתנהל לשביעות רצון הדיירים ולעתים אפילו נפסק. לכן, השלב הראשון בפרויקט של התחדשות עירונית הוא בחירת עורך דין מטעם הבעלים שילווה אותם החל מהשלבים המוקדמים של ההתארגנות ושלב בחירת היזם ועד לסיום הפרויקט. בקיצור? מומלץ ורצוי להקדים את גיוס עורך הדין לצד הבעלים לשלב מוקדם ככל הניתן.

עורך דין מנוסה יסייע לבעלים לבנות ולנהל את המהלכים לקראת הפרויקט בצורה נכונה וסדורה: הן מבחינת ניהול הפרויקט עצמו והן מבחינת ההתנהלות כלפי כלל הבעלים. בכל הנוגע לניהול הפרויקט, עורך דין מנוסה יסייע לבעלים לרכז הצעות מיזמים ומקבלנים מתאימים וראויים, יסייע לבעלים לנפות הצעות שאינן מתאימות (הן מבחינת התמורה והן מבחינות נוספות), ידע לנהל את התהליך ואת המו"מ המסחרי ביעילות-מבחינת הזמן וגם מבחינת הצבת רף דרישות הולם וגבוה מצד הבעלים.

בכל הנוגע ליחסים בין כלל הבעלים – יש להקפיד על שמירה של מספר כללי ברזל כגון שקיפות ושוויוניות. עו"ד מנוסה ידע להתנהל בצורה הטובה ביותר מול כלל הבעלים – תוך שמירה על כללים אלה, מציאת פתרונות למחלוקות ויצירת בסיס איתן לקידום הפרויקט. צריך לזכור שביסוד כל התקשרות עם יזם – עומדת למעשה הסכמה בין הבעלים לבין עצמם. לכן, מעבר לניסיון, למומחיות ולבקיאות שיש לעוה"ד של הבעלים בתחום ההתחדשות העירונית, יש לבחור עורך דין שיש לו תכונות מתאימות שיסיעו לבעלים לפתור מחלוקות פנימיות ולייצר את בסיס ההסכמה הדרוש.

צפו בכתבת הווידאו בה עו"ד דולפין מינצר כרמון, אשר מתמחה בתחום נדל"ן והמקרקעין ותחום ההתחדשות העירונית בפרט, מסבירה על הצעדים הראשונים בדרך לפרויקט תמ"א 38.

לפרטים נוספים ליחצו כאן

משרד עו"ד מינצר-כרמון, ניסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully