וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיימתם צבא ואתם מעוניינים להשתלב בהייטק? זה התחום בשבילכם

24.10.2017 / 8:27

בכדי שלא תמצאו את עצמכם מגיעים לגיל 30 בלי כיוון ברור לקריירה ועבודה שלא מתגמלת - כדאי שתדעו איך לימודי אבטחת סייבר יכולים לשבור את הלופ

פמלי גייד

סיימתם את הצבא ומעוניינים להשתלב בשוק ההייטק? יכול להיות שתחום אבטחת הסייבר יהיה כרטיס הכניסה שלכם לעולם זה. בחברה הישראלית, נדמה לעתים כי המסלול לאחר השחרור מצה"ל הוא מובנה וידוע מראש - עבודה מזדמנת, טיול ארוך בחו"ל, חזרה ותקופת התאקלמות ומשם לימודים לתואר. במסלול זה, אנשים רבים באמצע שנות העשרים ותחילת השלושים לחייהם, מוצאים את עצמם ללא כיוון ברור לקריירה ובעבודה שאינה מתגמלת ביחס למאמץ. אז מדוע דווקא לימודי אבטחת סייבר יכולים לשבור את הלופ?

העולם משתנה בקצב מהיר ומציב בפנינו אתגרים חדשים - אחד מהם הוא תחום אבטחת הרשת. כולנו חיים כיום ברשת וברור לנו שקיים פער בין הדרך בה אנחנו חווים אותה כמשתמשי קצה לבין הדרך שהיא מתנהלת "מאחורי השרתים". אנחנו שומעים על מתקפות סייבר על בסיס קבוע ועל פי הערכות, בשנת 2016 נזקי הסייבר בעולם נאמדו ב-500 מיליארד דולר. זה מתחיל בפריצה וגניבה של המידע האישי והסודי שלנו ודרישות כופר כדי שלא ייחשף ומגיע לפריצות לחברות ממשלתיות, בנקים ותאגידים - נדמה כי אף אחד כבר לא בטוח.

מטרת אבטחת הסייבר היא להקדים את הפורצים ולזהות לפניהם "חורים במערך ההגנה", לשם כך יש צורך לבנות צבא גלובלי של אנשי סייבר ולכן הדרישה הגדולה ביותר בתחום ההייטק היא לעובדים בתחום אבטחת מידע. אז כיצד תעשו את הצעדים הראשונים בתחום? ישי אלינסון, מומחה לסייבר וטכנולוגיות, מסביר שבכדי להגן צריך לחשוב כמו התוקף ולכן קורסי מומחי סייבר מתמקדים כיום גם בגישה הגנתית וגם בגישה ההתקפית. הקורס שם דגש על דרישות מכון SANS שהינו גוף ההסמכה המוכר של מחלקת ההגנה האמריקאית (DoD) באופן שמעניק למשתתפים את הידע הנדרש לטובת מבחני ההסמכה. הקורס מיועד לחיילים משוחררים יוצאי תפקידי מפעילי מחשב / מנמ"ר, אך בניגוד לדעה הרווחת הקורס מתאים גם לאנשים ללא רקע טכנולוגי אשר יידרשו לעבור מכינה לפני הקורס. צפו בכתבת הווידאו בה ישי אלינסון מספר כיצד מדמים תקיפות סייבר בסביבת תרגול וירטואלית ומה הם התפקידים בהם ניתן להשתלב לאחר הקורס.

לפרטים נוספים הקליקו כאן

INT undefined
  • עוד באותו נושא:
  • INT
  • סייבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully