וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמנעים מגלוטן ומתגעגעים ללחם? הכירו את הלחמים המונבטים

29.10.2017 / 9:03

אנשים שנמנעים מגלוטן מעדיפים להפחית בצריכת המזון המתועש ולחפש אלטרנטיבות טבעיות ובריאות יותר. גלוטן נמצא במאכלים רבים, אך הקונוטציה הראשונה היא בדרך כלל ללחם. אז מהם לחמים מונבטים וכיצד הם מהווים אלטרנטיבה בריאה ללחם?

פמלי גייד

בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים נמנעים מגלוטן - כבר לא מדובר רק בחולי צליאק, או באנשים שמתמודדים עם מחלות אחרות שקשורות למערכת העיכול. בארצות הברית מדובר בתופעה רחבת ממדים, אשר תופסת תאוצה גם בארץ. בגדול, אנשים אשר נמנעים מגלוטן מעדיפים להפחית בצריכת המזון המתועש ולחפש אלטרנטיבות טבעיות ובריאות יותר. גלוטן נמצא במאכלים רבים, אך הקונוטציה הראשונה היא בדרך כלל ללחם. אז מהם לחמים מונבטים וכיצד הם מהווים אלטרנטיבה בריאה ללחם?

בעז אוליברו, בעלים-מנכ"ל של מונבטים, מספר כי בשל מחלת מעיים (קוליטיס) הוא נמנע מגלוטן במשך שנים ארוכות וכיוון שלא היה מסופק ממגוון האלטרנטיבות (או החוסר בהן) של לחמים ללא גלוטן, החליט לנסות ולהכין במטבח הבית שלו לחמים העשויים משילובים של דגנים ללא גלוטן, ירקות ופירות. כאשר התוצאה הייתה לשביעות רצונו, החליט בעז להפוך את התחביב למקצוע ופתח מטבח לייצור המונבטים בכמויות גדולות.

הקו המנחה שהתחיל במטבח הבית הוא זה שמכתיב את המטבח של מונבטים כיום - שימוש בחומרי גלם אורגניים ואיכותיים והכנת הלחמים המונבטים ללא תוספות סוכר, שמנים ושומנים. כלומר, אי הימצאות של גלוטן זה דבר אחד (וחשוב), אך חשוב יותר שהאלטרנטיבה תספק מענה תזונתי מקיף. בהליך ההנבטה הערכים התזונתיים "פורצים" החוצה וכתוצאה מכך הלחמים המונבטים עשירים במינרלים, ויטמינים, חלבון, אנזימי עיכול ועוד.

בכתבת הווידאו הזו בעז מפרט על תהליך ההכנה המדוקדק, על התקנים המחמירים בהם המונבטים עומדים והכי חשוב! איך להפוך כל מונבט לארוחה כיפית וטעימה.

לפרטים נוספים הקליקו כאן

מונבטים undefined

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully