וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צריכים לעבור השתלת שיניים? אלה הדברים שחשוב שתדעו

23.10.2017 / 9:04

בשנים האחרונות חלה התפתחות טכנולוגית משמעותית בתחום השתלות השיניים ונעשה שימוש בעזרים ממוחשבים, אך יש לזכור שזהו תחום מורכב ולכן מומחיות הרופא בתחום שיקום הפה היא מאוד משמעותית

פמלי גייד

תחום שיקום הפה והשתלות שיניים בפרט הוא מהמורכבים ביותר ברפואת השיניים וכמו בכל דבר בחיים, תכנון מדוייק מביא לתוצאות טובות יותר. בשנים האחרונות חלה התפתחות טכנולוגית משמעותית בתחום ההשתלות ונעשה שימוש בעזרים ממוחשבים, אז על מה בדיוק מדובר?

ד"ר איתן מיזיריצקי, מומחה לשיקום הפה, מסביר כי בשלב הראשוני שולחים את המטופל לעבור צילום CT- שזו הדמייה תלת ממדית של עצמות הלסת והשיניים. הנתונים מועברים ישירות לתוכנת הדמייה ממוחשבת שבונה מודל תלת ממדי של הלסתות בעזרת צילום ה-CT. התכנון הממוחשב לוקח בחשבון שיקולים אנטומיים - כגון צורה וכמות העצם וכאשר מתקבלת התמונה המלאה, הרופא יכול לתכנן במדויק את המיקום בו ימוקמו השתלים. לאחר שמיקום השתלים נבחר בקפידה על גבי התוכנה, המערכת מעבירה את הנתונים למעבדה דיגיטלית בה מחרטה ממוחשבת יוצרת סד שהחורים בו ממוקמים בדיוק במקום בו יש לקדוח ולהבריג את השתל.

כתוצאה מכך, הליך ההשתלה הופך לקצר ומדויק יותר ואין צורך בחשיפת חניכיים נרחבת. כיוון שהליך ההשתלה מתייעל ומתקצר, כך גם זמן ההחלמה מתקצר והשתלים ממוקמים בעמדה שתאפשר כתרים אסתטיים יותר וכך גם השיקום יאריך ימים. חשוב לציין כי למרות הקדמה הטכנולוגית, המרכיב האנושי, במקרה זה הרופא המטפל, הוא לא פחות חשוב ועליו לשלוט באופן מוחלט בעזרים הדיגיטליים. כפי שצוין בהתחלה, השתלות שיניים הן תחום מורכב ולכן מומחיות הרופא בתחום שיקום הפה היא מאוד משמעותית.

לפרטים נוספים הקליקו כאן

ד"ר איתן מיזיריצקי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully