וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד ניהול תביעת 'אי כושר עבודה' יכולה לשנות את חיי התובע?

2.11.2017 / 7:54

רן בנה לעצמו קריירה מרשימה בתחום ההיי-טק, עד שהלחץ והמתח הנפשי גרמו לו להרגיש כי מצבו הנפשי אינו יציב ומצבו הרפואי החל להתדרדר באופן דרסטי - עד שאיבד את כושר עבודתו. ואז החלו הבעיות עם הביטוח

פמלי גייד

זהו סיפור שיכול להיות רלוונטי לכל אחד מאתנו, סיפור בו חברת ביטוח ניסתה להתחמק באופן שערורייתי מאחריותה כלפי המבוטח. זהו גם סיפור על הפעמים בהם ההצלחה והקריירה עלולים לגבות מחיר יקר. מאוד.

סיפור הצלחתו של רן בתחום ההייטק

רן, בן 48 נשוי ואב לשניים, תושב המרכז אשר התקדם במהירות ובנה קריירה מרשימה בתחום ההיי-טק. הוא התחיל כמפתח תכנה זוטר, התקדם לניהול צוותים ולבסוף הגיע לתפקיד של מנהל פיתוח מוצר בחברת היי טק גלובלית גדולה ומוכרת - כאשר תחתיו עובדים צוותים של עשרות אנשים-אותו ביצע בהצלחה רבה. לאחר 10 שנות עבודה כמנהל פיתוח מוצר, הוצעה לרן משרה בכירה עוד יותר אשר כללה גם ניהול פיתוח מוצר וגם אתגר הכולל הקמת מערכת ניהול חדשה בחברה. רן נעתר לאתגר תוך שהוא משקיע את כל מרצו ויכולותיו ולאחר 10 חודשי עבודה מאומצת ומערכת לחצים בלתי פוסקת המערכת הושלמה ורן עמד שמשימתו.

כאשר הקריירה גובה מחיר כבד

למרות ההצלחה המקצועית, סד הלחצים והמתח הנפשי בהם היה נתון, גרם לרן להרגיש לראשונה בחייו כי מצבו הנפשי אינו יציב כתמול שלשום. אלא שרן לא נשבר והמשיך בעבודתו. יום אחד, בזמן ישיבת דירקטוריון בחברה אשר התקיימה בחו"ל, החל אחד מהמנהלים הבכירים בחברה, ללא כל התראה, להטיח ברן מילים קשות ולהשפיל אותו ברבים, עד שרן חש כי כל רצונו הוא שהאדמה תבלע אותו. לאחר אותה ישיבה טראומתית, נשאר רן עוד מספר ימים בחו"ל ואז שב ארצה תוך שמצבו הרפואי החל להתדרדר ובאופן דרסטי. משקלו החל לרדת והוא החל לסבול מבעיות בשינה ומצפצופים באוזניים-מה שהתברר כטנטון, במקביל אובחנה אצלו מחלת הסכרת והוא נאלץ לעבור ניתוח בעיינו לאחר שאובחן בה קטארקט. בהמשך ועקב המצוקה הנפשית אליה נקלע, החל רן בטיפול פסיכולוגי.

כיצד ניתן ומדוע חשוב להתנגד לקביעת חברת הביטוח?

עו"ד עודד שטרנברג, מתמחה בתחום הנזיקין והביטוח, אשר טיפל בתיק של רן מספר לנו כי לאחר שעבר על כל המסמכים, התיעוד הרפואי ומסמכי הפוליסה הוא הבין כי הפוליסה כפופה גם להסכם מפעלי עליו חתמו מעבידו של רן וחברת הביטוח. לכן דרש עו"ד שטרנברג לקבל לידיו את ההסכם המפעלי שנחתם בין חברת הביטוח לבין מעבידו של רן. לאחר שהתקבל ההסכם נוכח לדעת כי קיים לרן כיסוי ביטוחי משופר הכולל גם כיסוי למקרה של אי כושר עבודה חלקי לעיסוקו הקודם וכן מנגנוני פיצוי שונים למקרה בו רן חוזר לעבודה כלשהיא.

עו"ד עודד שטרנברג אייטם 2: ביטוח אי כושר עבודה-סיפור מקרה. Family guide
מומחים בדקו את רן וקבעו באופן חד משמעי כי אין באפשרותו לשוב לעיסוקו הקודם/Family guide

כדי לבסס את התביעה הופנה רן לבדיקה ע"י שלושה מומחים שונים בפניהם עמד גם כל התיעוד הרפואי הרלוונטי וכן תיאור מפורט של כל מאפייני עבודתו של רן. המומחים בדקו את רן וקבעו באופן חד משמעי כי אין באפשרותו לשוב לעיסוקו הקודם ואף עליו להימנע מלעבוד בסביבות עבודה לוחצות נוכח מחלת הסכרת בה לקה ונוכח מצבו הנפשי. לאחר קבלת חוות הדעת הוכנה תביעה מפורטת המסבירה מדוע, מפאת מצבו הבריאותי, מאפייני עיסוקו הקודם ובהתאם לתנאי הפוליסה, איבד רן את כושר עבודתו.

זמן קצר לאחר שחברת הביטוח קיבלה לידיה את כתב התביעה היא שבה ועיינה מחדש בעמדתה. לאחר שנציגיה אומתו עם הפרטים והדגשים המהותיים הנוגעים לעיסוקו של רן על שלל מאפייניו כמו גם עמדת המומחים שבדקו את רן, הסכימו נציגי המבטחת להכיר בכך כי אין באפשרותו של רן לשוב לעיסוקו הקודם – כדרישת הפוליסה. לכן, בסופו של דבר ולאחר שדחתה תחילה את התביעה, החליטה חברת הביטוח לחזור בה מעמדתה הקודמת ושילמה לרן את תגמולי הביטוח המגיעים לו הן לתקופת העבר והן לעתיד.

לפרטים נוספים ליחצו כאן

Family Guide בשיתוף עו"ד עודד שטרנברג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully