וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יתרונות ההנבטה: ערך תזונתי גבוה לצד הפחתת בעיות עיכול

19.11.2017 / 7:39

כמעט כל המלצה כיום לתפריט בריא ומאוזן כוללת קטניות. אז אם זה כל כך בריא, מדוע קטניות עושות לנו כאבי בטן? התשובה פשוטה והפתרון הוא בהנבטה נכונה

פמלי גייד

כל מי שמעוניין לעבור לתזונה בריאה יותר כבר בטוח שמע על נפלאות הקטניות, אבל בואו נגיד את האמת - לא תמיד יש לנו כוח להשרות, להחליף מים, שוב להשרות ואז לבשל...

מהרגע שהחלטנו לאכול קטניות ועד הרגע שזה קרה, עברו בקלות 12-24 שעות ולא כולנו מתכננים את הארוחות שלנו כל כך הרבה זמן מראש. בעבר, קטניות נחשבו בעיקר למאכל של עניים. הן תמיד היו זולות וזמינות, אך זכו ליחסי ציבור לא טובים. כיום, כאשר המגמה העולמית היא לחזור למטבח המקומי, האורגני והפשוט, הקטניות זוכות לתהילה שתמיד הגיעה להן וכמעט כל המלצה היום לתפריט בריא ומאוזן כוללת קטניות. אז אם זה כל כך בריא, מדוע קטניות עושות לנו כאבי בטן?

אסף בוך, תזונאי-דיאטן מוסמך ודוקטורנט בבית החולים איכילוב, מסביר כי התשובה פשוטה - סביר להניח כי תהליך השריית הקטניות לא התבצע כראוי. השריית הקטניות דורשת סבלנות וכאשר יש עוד טיפה סבלנות, היא גם ממש משתלמת. בהשריה ארוכה הן מתחילות להנביט ולמעשה כל הערכים התזונתיים שלהן עולים מדרגה בסולם הבריאות. כאשר הן מונבטות, האינדקס הגליקמי שלהן נמוך יותר (אינדקס גליקימי הוא מדד המציין את השפעת המזון על עליית הסוכר בדם) ולכן הן משביעות יותר. כמו כן, בתהליך ההנבטה חומרים כמו עמילן וחומצה פיטית מתמוססים והתוצרת קלה יותר לעיכול.

בזמן הכנת הכתבה, ניסינו למצוא דרך בה אפשר לקבל את כל היתרונות שציינו אך בלי לפתוח חוות הנבטה בבית והגענו אל בעז אוליברו, בעלים-מנכ"ל של מונבטים- לחמים ללא גלוטן, ללא שמרים וללא חומרים משמרים, שכבר מהשם אפשר להבין שהם מכילים קטניות מונבטות. אז, לחם מקטניות מונבטות - איך זה מסתדר? בעז מסביר כי בהליך ההכנה הקטניות (יש לציין אורגניות) מונבטות ואז נטחנות בצורה עדינה ששומרת על הערכים התזונתיים שלהן. לאחר שהן נטחנות ומוסיפים להן פירות או ירקות, הן נאפות (אמרנו לחם לא?) בחום נמוך ולזמן יחסית קצר. מיד לאחר מכן הלחם מוקפא וכך הוא נמכר, הכנת הלחם בבית אורכת פחות מ-5 דקות ולכן אפשר ליהנות מיתרונות ההנבטה בזמן קצר.

לפרטים נוספים הקליקו כאן

מונבטים undefined

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully