וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שחשוב לדעת על השקעה בקרקע חקלאית

27.11.2017 / 8:25

דביר רדושינסקי, מנכ"ל חברת נחלה-קרקע שהיא נכס, מסביר כיצד מתבצע הליך רכישת הקרקע החקלאית ומדוע זה הליך כלכלי וריאלי עבור כל הרבה אנשים בישראל

פמלי גייד

השקעה בקרקע חקלאית הפכה בשנים האחרונות לנושא חם וכמו בכל השקעה, חשוב לבדוק טוב את השטח לפני שמקבלים החלטה. אז מה חשוב לדעת על השקעה בקרקע חקלאית? בכתבה זו נתמקד בתקציב הנדרש, רישום הנכס בטאבו, אנשי המקצוע אשר מלווים את תהליך הרכישה ונקודות היציאה.

כמה עולה קרקע חקלאית להשקעה?

נתחיל בשורה התחתונה, ניתן כיום לרכוש שטח בקרקע חקלאית בסכומים של החל מ-100,000 שקלים. ניתן כיום לקבל מימון מלא עד-100% להשקעה בקרקע חקלאית ועקב טווח ההשקעה (בינוני-ארוך), עלות ההחזר החודשית על מימון הרכישה היא נמוכה באופן יחסי. מחירה של הקרקע החקלאית הוא זול בצורה משמעותית מקרקע המיועדת לבנייה, והשקעה בקרקע חקלאית במקומות המיועדים לפיתוח כדוגמת בנימינה ופרדס חנה מבטיחה תשואה גבוהה שיכולה להגיע לעשרות אחוזים.

האם להשקיע בקרקע אשר רשומה בטאבו כפרטית או בקרקע השייכת לרשות מקרקעי ישראל?

נקודה זו היא אחת החשובות ביותר. כ- 93% משטח המדינה הם 'אדמות מנהל'-מקרקעין השייכים למדינה, לרשות הפיתוח או לקרן הקיימת לישראל (קק"ל). ורכישת קרקע חקלאית אשר שייכת לרשות מקרקעי ישראל אינה מקנה בעלות מלאה על הנכס ואף תוחזר למדינה בעת שינוי ייעודה.

לכן, חשוב מאוד לרכוש אך ורק קרקעות אשר רשומות בטאבו כפרטיות. רק כך תתקבל בעלות מלאה. אך גם אם הקרקע רשומה באטבו כפרטית, חשוב להקפיד כי כספכם יופקד בחשבון נאמנות במשרד עורכי דין עד שהשטח יעבור להיות באופן סופי על שמכם בטאבו. מה שמוביל אותנו לנקודה הבאה, אנשי המקצוע.

מה חשוב לבדוק על החברה היזמית אשר מוכרת לנו את הקרקע?

השוק מוצף בהצעות לרכישת קרקע חקלאית להשקעה, לכן חשוב לבדוק כי החברה היזמית אשר מוכרת את הקרקע היא חברה מוכרת, מנוסה ובעלת חוסן כלכלי. כדי לבדוק זאת, וודאו כי החברה כבר השלימה מכירת קרקעות בפרויקטים דומים. בנוסף ולא פחות חשוב, בדקו אם הקרקע ממוקמת באזורים המיועדים לפיתוח שהביקוש למגורים בהם עולה על בסיס קבוע. לדוגמא, בפרדס חנה ובנימינה אשר חוות בשנים האחרונות תנופת צמיחה ניתן כיום לרכוש קרקע חקלאית אשר נמצאת בסמיכות לשכונות מגורים. כלומר, הסיכוי כי השכונות הקיימות יורחבו לכיוון הקרקע הוא גדול יותר מאשר הסיכוי כי היא תישאר קרקע חקלאית או תוסב למטרות אחרות.

מה הן נקודות היציאה ברכישת קרקע חקלאית?

כפי שאתם וודאי יודעים, נושא ההפשרה תמיד עולה כאשר מדברים על קרקע חקלאית. כמובן שהפשרה, גם אם לא בטווח המידי, תעלה את שווי הקרקע באופן משמעותי, אך מחיר הקרקעות בישראל לא מפסיק לעלות וגם אם תמכרו את הקרקע טרם ההפשרה תוכלו להרוויח סכומים גבוהים. במידה והקרקע תופשר, תוכלו למכור את השטח בתשואה גבוהה או לבנות. בין אם למכירה או השכרה ובין אם למגורים. כיוון שמחיר הקרקע הוא חלק משמעותי ממחיר הדירה, הבעלות על הקרקע תוזיל את העלות הכוללת.

צפו בכתבת הווידאו בה דביר רדושינסקי, מנכ"ל חברת נחלה-קרקע שהיא נכס, מסביר כיצד מתבצע הליך רכישת הקרקע ומדוע זה הליך כלכלי וריאלי עבור כל הרבה אנשים בישראל.

לפרטים נוספים ליחצו כאן

חברת נחלה undefined

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully