וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה צריך לשאול בחנות כאשר קונים מזון כלבים?

Family Guide בשיתוף בית ארז, בית ארז

21.11.2017 / 13:39

אורי שמעוני, יועץ תחום תזונה בבית ארז, יצייד אתכם בכל המידע הדרוש לקראת ביקורכם הקרוב בחנות החיות. הכלב שלכם יעריך את זה מאוד

פמלי גייד

אם יש לכם כלב, אתם וודאי יודעים כי זה לא פשוט לבחור עבורו את המזון כי לכל כלב התזונה האישית שלו. אז כאשר אתם נכנסים לחנות, חשוב לתאר למוכר את הכלב לפרטי פרטים! גזע, גיל, משקל, מצב בריאותי, היקף פעילות ואורח חייו. חשוב להבין! התאמת המזון לכלב היא קריטית לשמירה על בריאותו ואם אתם מרגישים שלא קיבלתם תשובות מספקות תשקיעו מאמץ נוסף בחיפוש. אז מה חשוב לדעת?

בחירת מזון לפי גזע הכלב

קיימים כמעט 400 גזעים של כלבים, כאשר השוני ביניהם מבחינת גודל, משקל ומראה הוא אחד הגדולים ביותר בכל ממלכת החיות. נסו לרגע לחשוב על ההבדל בין תחש לסן ברנרד או בין צ'יוואווה לכלב דלמטי. בעוד כלב קטן צריך לצרוך מזון בעל ריכוז שומן גבוה יחסית המכיל יחסית הרבה קלוריות, העלייה באנרגיה אצל כלב מגזע מאפשרת לו להוריד את נפח הארוחה. כמו כן, יש להתאים לכלב לפי עוצמת וצורת הלסתות את גודל ומרקם הכופתית של האוכל היבש כדי לעודד לעיסה, ולמנוע בזבוז מזון.

גיל הכלב

דיברנו על גזע הכלבים, אך הוא קשור גם לגילם ובעיקר אצל גורים, כיוון שאין חשיבות למשקלם הנוכחי אלא למשקל אליו הם צפויים להגיע. כלומר, בחירת המזון לגורים צריכה לסייע להם לממש את פוטנציאל הגדילה שלהם. מינקות נעבור לזקנה, כאשר כלב זקן (עבר 75-80% מתוחלת חייו) מזון בריאותי יסייע להם למנוע או לפחות לעכב את התפתחותן של מחלות כרוניות. מזון זה עשיר בוויטמינים ובשומנים מהחי והצומח שתורמים לבריאות העור והפרווה.

מצב בריאותי ומשקל

מלבד מקרים ספציפיים בהם הכלבים מקבלים טיפול תרופתי, המזון הוא הדרך הטובה ביותר לסייע להם להחלים מבעיות בריאותיות ולשמור על אורח חיים בריא.

קו המזון Vet Care Nutrition מכיל מזונות המיועדים לטיפול במגוון רחב של בעיות בריאותיות תוך התאמה לגיל, גודל ומצב מיני (מסורס/מעוקרת או לא). לרוב, בחירה של מזון בריאותי נעשית תוך התייעצות עם וטרינר. במידה והכלב סובל ממשקל עודף, מינון מדויק מזון light יכול לסייע לכלב לחזור למשקל תקין. למשל, SATIETY WEIGHT MANAGAMENT- מזון דיאטטי לכלבים מבית רויאל קנין, מסייע לשמור על מסת שריר תקינה תוך תמיכה בעצמות ובמפרקים לאורך תקופת הדיאטה.

אורח חייו של הכלב

האם הכלב שלכם גר בבית או בחצר? האם הוא יוצא לתקופת אילוף? האם הוא מלווה אתכם בריצת הבוקר או מלווה במרתון סרטים על הספה? ממש כמו אצלנו, גם היקף הפעילות של הכלב מכתיב את כמות האנרגיה שהוא מוציא וצריך לצרוך. חוסר התאמה עלול להוביל להשמנה, מחלות ופגיעה במראה הפרווה השמחה הכללית.

צפו בכתבת הווידאו בה אורי שמעוני, יועץ תחום תזונה בבית ארז-יבואנית מזון, הדברה ותרופות לחיות משפחה, יצייד אתכם בכל המידע הדרוש לקראת ביקורכם הקרוב בחנות החיות. הכלב שלכם יעריך את זה!


רוצים לדעת עוד? הקליקו כאן או היכנסו לעמוד הפייסבוק

בית ארז, בית ארז
  • עוד באותו נושא:
  • כלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully