וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד ניתן לרכוש כיום בית חדש של 4 חדרים בפחות מ-880,000 ש"ח?

5.12.2017 / 8:25

שילוב בין רכישת דירה דרך קבוצת רכישה בטוחה ורכישת דירה בפריפריה יכול להבטיח רכישת דירה חדשה במחיר הטוב ביותר. אך רגע לפני שמצטרפים לקבוצת רכישה בפריפריה, יש כמה דברים שחשוב לבדוק.

פמלי גייד

נדמה כי על מחירי הדיור בישראל כבר אין צורך להרחיב; אז כיצד בכל זאת ניתן לרכוש כיום בית חדש של 4 חדרים, מרפסת ומחסן צמוד לדירה בפחות מ-880,000 ש"ח? התשובה מתחלקת ל-2: רכישת דירה דרך קבוצת רכישה בטוחה ורכישת דירה בפריפריה, שילוב בין השניים יכול להבטיח רכישת דירה חדשה במחיר הטוב ביותר. אך רגע לפני שמצטרפים לקבוצת רכישה בפריפריה, יש כמה דברים שחשוב לבדוק. ראשית, האם מדובר בקבוצת רכישה בטוחה? קבוצות רכישה נועדו להוזיל את עלות הדירה, אך טרם ההצטרפות כדאי לבדוק כי הקרקע כבר נמצאת בבעלות הגורם המארגן של הקבוצה (לאחרונה הסתבכו מס' קבוצות בהן הקרקע לא הייתה בבעלות מארגן הקבוצה), כי קיימים היתרי בנייה ושנעשה דו"ח אפס ע"י שמאי מקרקעין עדיף שמאי המלווה בנקים.

יתרון משמעותי נוסף יכול להיות אם בנק כבר אישר עקרונית את ליווי הפרויקט. דבר זה מלמד על מקצועיות חברת הניהול שמארגנת את הפרויקט והאמון שהבנק עצמו נותן במנהליה ובמחירים שנקבעו. שילוב בין פרמטרים אלה מעיד על הצלחת הפרויקט. בנוסף, מומלץ לבחון את האזור בו עתיד להיבנות הפרויקט: האם קיימות תשתיות? נגישות לרכבת ודרכי תחבורה? מוסדות חינוך ותרבות? פארקים ומרחבים ירוקים ועוד. קרבה לרכבת מאפשרת לעבוד במרכז הארץ ולהגיע לשם בנוחות וללא פקקים וגם לחסוך בהוצאות המשפחה על אחזקת רכב נוסף.

ניקח כדוגמא את פרויקט הפרמיום 'מבואות חנניה' בשכונה החדשה נתיבות מערב. השכונה שמכונה לעתים "קיסריה של נתיבות". לקבוצת הרכישה 'מבואות חנניה' יש קרקע בבעלות פרטית של חברי הקבוצה, היתרי בנייה מלאים ומאושרים, דו"ח אפס של שמאי הבנקים ירון ספקטור ואף בנק שאישר עקרונית את ליווי הפרויקט. תמהיל פרויקט 'מבואות חנניה' בנתיבות מערב הוא 6 בניינים ב- 123 יחידות דיור, כאשר דירות 4 חדרים במחיר של פחות מ-880,000 שקלים נמצאות בפריסה של 2-3 דירות בקומה בלבד. בשנים האחרונות, כמות הדירות שנמכרה בנתיבות עלתה באופן משמעותי (ב-2017 נרשמה עלייה של 95%) ודירות רבות בקבוצת הרכישה נקנו על ידי צעירים ומשפרי דיור. צפו בכתבת הווידאו בה עו"ד אריה ליבוביץ', מומחה בתחום נאמנויות נדל"ן וניהול נכסים, מסביר כיצד מתבצעת רכישת דירה בקבוצת רכישה בטוחה ומרחיב על החשיבות של היתרי הבנייה, דו"ח האפס ואמון הבנק בפרויקט.

לפרטים נוספים ליחצו כאן

עו"ד אריה ליבוביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully