וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיות חום וקור בבית? כל מה שצריך לדעת על גשרי קור, בידוד חלונות וטיפול בגג

28.11.2017 / 12:17

בעקבות ההחמרה בתקינה של בידוד גגות, חברת איטונג בחרה להקדיש משאבים רבים למציאת פתרון - ומצאה. זה כל מה שחשוב לקחת בחשבון בשלב התכנוני כדי שהבית החדש שלכם יבודד חום וקור בצורה הטובה ביותר

פמלי גייד

נתחיל בשורה התחתונה, הבדלי הטמפרטורה לאורך עונות השנה לא אמורים להיות מורגשים בצורה דרסטית בבית שלכם. אך אם זהו המצב, כנראה שגם לכם יש בעיית בידוד. מדובר באחד הכשלים הנפוצים ביותר בבניית מבנים ונקודות התורפה העיקריות הן: גשרי הקור, חלונות לא מבודדים וטיפול לקוי בגגות המבנה.

רגע, גשרי קור? מה זה בדיוק? מדובר במונח מקצועי (מוכר גם כגשרים תרמים) אשר מתאר מעבר אנרגיה (קור או חום) מחוץ לבית אל תוך הבית דרך קורות וחגורות בטון. אם פעם נגעתם בנקודה בקיר והיא הרגישה לכם קרה או חמה יותר מנקודה אחרת שנמצאת במרחק קצר ממנה, כנראה ששם נמצא גשר הקור. במשך הזמן, הבדלי הטמפרטורה בגשרי הקור עלולים לגרום להתפתחות עובש ולכן חשוב להתייחס לגשרי הקור כבר בשלב התכנוני.

הדרך הנפוצה לטיפול בגשרי הקור היא הוספת לוח קלקר אשר משמש כשכבת בידוד חיצונית, אך כדי לקבל מענה מקיף, מבודד וחסכוני, מומלץ להשתמש בבלוקים ייחודיים לבידוד. אמנם גם בשימוש בהם יש צורך בשכבת בידוד נוספת, אך הם ישפרו את רמת הבידוד ויבטיחו כי הוא יעמוד בדרישות התקן שהחמירו מאוד בשנים האחרונות.

נקודת תורפה נוספת היא גג המבנה ומדובר בבעיה נפוצה כיוון שבמרבית הבתים הישנים בישראל אין בידוד איכותי בגג המבנה. לגג רעפים נתייחס בקצרה כיוון שבגדול זהו סוג גג שאינו מתאים לאקלים הישראלי-אך במידה וזהו הגג הקיים, חשוב לעשות בידוד כפול הכולל בידוד משמעותי של תקרת הבטון הנמצאת מתחת לרעפים עם מזרוני צמר סלעים או קלקר. בבנייה קונבנציונלית, תקרה שטוחה היא הנפוצה ביותר וכיוון ששטח הפנים הוא גדול זהו החלק שמאבד וקולט הכי הרבה אנרגיה במבנה ולכן חשוב להקפיד על שימוש בבלוק מבודד איכותי.

אדם יהב, מנהל קשרי האדריכלים והתחום ההנדסי באיטונג, מסביר כי בעקבות ההחמרה בתקינה של בידוד גגות, חברת איטונג בחרה להקדיש משאבים רבים למציאת פתרון. כיום, בלוק איטונג מבודד מחום ומקור פי 3 מבלוקים אחרים, מה שמקטין את צריכת החשמל השנתית ב-26% כיוון שנשמרת בבית טמפרטורה אידיאלית לאורך כל ימות השנה. צפו בכתבת הווידאו בה אדם יהב מסביר את כל מה שחשוב לקחת בחשבון בשלב התכנוני כדי שהבית החדש שלכם יבודד חום וקור בצורה הטובה ביותר.

לפרטים נוספים ליחצו כאן

איטונג undefined

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully