וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד מחפשים עבודה בעידן הדיגיטלי?

29.11.2017 / 8:41

אחד הקשיים המרכזיים בחיפוש עבודה הוא חוסר היכרות עם היצע החברות והתפקידים בשוק ומה הן דרישות התפקיד. כאן נכנסת לתמונה חברת השמה, אך יש למצוא כזו שמעניקה יחס אישי למועמד

פמלי גייד

הרשת מוצפת כיום בהצעות עבודה ולכל משרה יש עשרות ומאות מועמדים. מנהלי משאבי האנוש משקיעים במקרה הטוב חצי דקה לקריאת קורות החיים של המועמד ונדמה שקשה יותר ליצור התאמה מקצועית ויעילה בין דרישות המעסיק לציפיות המועמד; אז כיצד מחפשים עבודה בעידן הדיגיטלי?

רונן דניאל, מייסד ומנכ"ל-WoJo, חברת השמה חדשנית המתמחה בתחומי ההייטק, השיווק המכירות והפיננסים, מסביר כי אחד הקשיים המרכזיים בחיפוש עבודה הוא חוסר היכרות עם היצע החברות והתפקידים בשוק ומה הן דרישות התפקיד? למסקנה זו הגיעו רונן דניאל ושותפו מייקי כאשר עבדו בעיקר בתחום חיי הלילה בת"א וראו כיצד הם וחבריהם לא ידעו לענות על שאלת המפתח - "היכן תהיה בעוד 5 שנים?". כלומר, כיצד לבנות קריירה.

הם הבינו את הצורך, החליטו לחקור את התחום ומצאו כי הדעה האמביוולנטית של מרבית האנשים כלפי חברות השמה נובעת מהיעדר יחס אישי למועמד. לכן, החליטו להקים חברה שעונה על צורך זה ומשם נסללה הדרך לעסק עצמאי וקריירה תוך זמן קצר יחסית. כלומר, אם תחום עיסוק מסוים קורץ לכם, אך נדמה לכם כי לא תוכלו לפתח בו קריירה - כדאי לחשוב שוב. למשל, אנשים רבים שהם אינם מתכנתים או מפתחים פוסלים באופן מיידי את חיפוש העבודה בתחום ההייטק, אך מדובר בטעות. כי גם אם כרגע אין לכם את הניסיון הרלוונטי או לא התקבלתם לעבודה בהייטק תמיד אפשר ללכת ללמוד או ללכת לחברות אחרות ולצבור ניסיון רלוונטי. היצע התפקידים בחברות אלה הוא רחב במיוחד ואינו שמור ל"אנשי מחשבים" בלבד. גם בחברות אלה יש תפקידים התחלתיים שאינם דורשים ידע וניסיון קודם או תפקידים מתקדמים יותר שדורשים ניסיון מתחומי ניהול כוח אדם, שיווק, עריכה גרפית ועוד.

אז רגע לפני שאתם בכלל מתחילים לחפש עבודה, חשוב להגדיר יעדים הכוללים סביבת עבודה, אתגר מקצועי ואפשרויות קידום, שכר, שעות וכדומה. גם אם אין לכם את הידע והניסיון הדרוש לתפקיד אליו אתם מכוונים, אפשר לנסות ולברר מהם התפקידים ההתחלתיים שמובילים אל הג'וב הנכסף. בכל מקרה, גם אם כרגע אתם לא מחפשים עבודה, תמיד כדאי לשים עין על המשרה הבאה אליה אתם מכוונים - זאת הדרך לבנות קריירה. לאחר הגדרת היעדים, מגיע שלב כתיבת קורות וכאן תוכלו לקרוא על טיפים פשוטים לכתיבת קורות חיים מנצחים.

חשוב לציין, כי לא מומלץ לשלוח קורות חיים על אוטומט וחשוב לעשות שינויים שידגישו את ההתאמה שלכם למשרה המבוקשת. לאחר סינון קורות החיים, מנהלי משאבי אנוש רבים יחפשו אתכם ברשתות החברתיות ולכן חשוב להקפיד על נראות שמשקפת אחריות ורצינות, אך מצד שני גם מבליטה את היכולות והייחודיות שלכם. בנוסף, לא כל פוסט חייב להיות public ויש דברים שאפשר לשמור רק לחברים בחיים מחוץ למסך. כפי שציינו בפתיח, הרשת מוצפת בהצעות עבודה, אך פעמים רבות המשרות השוות אינן מתפרסמות ועוברות מפה לאוזן או דרך חברות השמה.

שאלנו את רונן דניאל האם חברות השמה עדיין רלוונטיות לנוכח המהפכה הטכנולוגית, ואם כן, כיצד הן עשו (או לפחות אמורות) לעשות את ההתאמות? תשובתו הייתה שאין ספק כי היה צורך לשנות את דרכי העבודה והפעולה של חברות ההשמה. לכן ב-WoJo הם החליטו לאמץ מודל בוטיק. כלומר, לעבוד פחות במסות אלא בכמות קטנה, ממוקדת ואיכותית יותר-כך שכל המצלמה למעסיק כוללת הסבר מדוע המועמד מומלץ. כמו כן, החברה בחרה להתמקד בשוק הטכנולוגיה וההייטק וענפי השיווק, פרסום ודיגיטל, ביטוחים ופיננסיים-ובעיקר בעיר תל אביב.

WoJo נעזרת באפיקי פרסום ייחודיים, קבוצות גרילה בפייסבוק וסטארט אפ טכנולוגי שצד מועמדים צייד מועמדים ומשרות בלינקדאין. ליווי המועמד אינו מסתיים בשלב מציאת העבודה והמערכת יודעת לאתר גם משרות שמתאימות לו גם כאשר הוא לא מחפש עבודה. דבר חשוב כאשר רוצים לבנות קריירה ולנוכח העבודה כי אנשים נוטים היום להחליף תפקיד או מקום עבודה בתדירות גבוהה.

בשורה התחתונה? בכל הנוגע לחיפוש עבודה בעידן הדיגיטלי חשוב להיות ערניים ואקטיביים! לא צריך רק לחפש הזדמנויות אלא גם ליצור אותן.

מעוניינים למצוא את העבודה הבאה שלכם? לחצו כאן לפרטים נוספים.

Family guide בשיתוף Wojo

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully