וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה צריך לעשות כדי לשמור על הכתר בפה לשנים ארוכות?

4.12.2017 / 8:14

ד"ר איתן מיזיריצקי, מומחה לשיקום הפה, מסביר על חשיבות האבחון המוקדם, כיצד הוא מתבצע, איך מתאימים את הכתר למטופל ואיזה פתרונות יצירתיים נוספים יש כיום לשיקום הפה

פמלי גייד

כדי שתוכלו לשמור על הכתר שלכם בחלל הפה לשנים ארוכות, חשוב קודם לנפץ מיתוס על הרכבת כתרים. הרכבת כתר היא לא אך ורק טיפול נקודתי ולא ניתן לטפל בשן בזמן שהיא מנותקת מהקונטקסט הכללי של חלל הפה. לכן, טרם "ההכתרה" יש לזהות בעיות דנטאליות כמו חורים נוספים, נסיגה או דלקות חניכיים ואף לזהות הרגלים שעלולים לפגוע בכתר. למשל, שחיקת שיניים, כסיסת ציפורניים, החזקת עט בין השיניים בזמן העבודה מול מחשב, עישון, שתייה של משקאות ממותקים, הפרעות אכילה כמו בולימיה ועוד-כל אלה פוגעים בשכבת האמייל שעל השן ועלולים לגרום לכתר להיסדק או להישבר. אבחון מקיף שלוקח בחשבון את כל הגורמים מתוך ראיה כוללת מסייע במציאת הפתרון המתאים ביותר עבור המטופל.

מיקום הכתר מכתיב את החומר ממנו הכתר יהיה עשוי, כאשר סוגי הכתרים האיכותיים ביותר הם: זירקוניה, חרסינה וחרסינה ללא מתכות. כתרים אלה מדמים את השן המקורית באופן ביולוגי ואסתטי מושלם ולכן הרכבתם דורשת מיומנות גבוהה מצד הרופא-שלא רק מרכיב את הכתר, אלא ממש מפסל אותו. במידה ומדובר בשיניים האחוריות שאינן נראות לעין, ניתן לבחור בכתר ממתכת מצופה חרסינה. במידה וקיימת אצל המטופל רגישות למתכות, ניתן לבחור גם לשיניים האחוריות כתר מחרסינה מלאה - ובדיוק מסיבות אלה חשוב האבחון המקיף.

בשיניים הקדמיות, נהוג להשתמש בכתר מחרסינה מלאה שנראה בדיוק כמו שיניים רגילות ויסייע לנו לשמור על חיוך יפה ואחיד. בשורה התחתונה? כאשר האצבע של רופא השיניים קלה על המקדחה והוא מציע לכם להרכיב כתר "על הדרך", תעצרו ונסו לוודא עמו האם זה הטיפול הדרוש? האם אלה הכתרים המתאימים ביותר עבורי?

צפו בכתבת הווידאו בה ד"ר איתן מיזיריצקי, מומחה לשיקום הפה, מסביר כיצד מתבצע האבחון והתאמת הכתר למטופל ואיזה פתרונות יצירתיים נוספים יש כיום לשיקום הפה.

לפרטים נוספים ליחצו כאן

ד"ר איתן מיזיריצקי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully