וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד תדעו אם החתול שלכם סובל מעודף משקל ומה ניתן לעשות?

Family guide בשיתוף בית ארז, בית ארז

29.11.2017 / 13:47

פעמים רבות, אנשים אינם מודעים לבעיית ההשמנה של החתול ובטוחים כי זה "חמוד" או "נורמלי", אך בין 25-40% מהחתולים הביתיים מראים סימנים של עודף משקל, כאשר משקל עודף של למעלה מ-20% פוגע באיכות החיים של החתול ועלול להפוך למסוכן

פמלי גייד

משקל יחסי לאורך והגובה - או בקיצור מיאו, אלה הם הפרמטרים שיעידו האם החתול שלכם סובל מעודף משקל. פעמים רבות, אנשים אינם מודעים לבעיית ההשמנה של החתול ובטוחים כי זה "חמוד" או "נורמלי", אך חשוב לדעת כי בגדול, בין 25-40% מהחתולים הביתיים מראים סימנים של עודף משקל, כאשר משקל עודף של למעלה מ-20% פוגע באיכות החיים של החתול ועלול להפוך למסוכן. מצד שני, יש חתולים רזים מדי שסובלים מתת משקל וגם על המשקל שלהם כדאי לפקוח עין ולטפל בהם בהתאם. משקל החתול מושפע מתנאי הסביבה ובישראל, חתולה ממוצעת צריכה לשקול כ-4 ק"ג ומשקלו הממוצע של הזכר הוא כ-5 ק"ג.

יש מקרים בהם עודף המשקל בולט לעין, אך חשוב לשים לב גם לתחילתה של השמנת היתר-למשל, כאשר החתול מתקשה לקפוץ, לדלג ולטפח את עצמו. כאשר החתול מתחיל לצבור קילוגרמים מיותרים, היחס בין גודל הראש לרוחב הגוף משתנה ובטנו של החתול "צונחת" וצריך ללחוץ באצבעות כדי לגעת בצלעות. חשוב לדעת! גם חתולים בעלי ממדים גדולים יותר חייבים להיות רזים ולשמור על המבנה הטבעי שלהם.

כדי לעקוב אחרי המשקל, יש לשקול את חתול הבית לפחות פעמיים בשנה כדי להבין את המגמה ולהתאים לו תזונה בהתאם-החל מחישוב מחדש ומדידה קפדנית יותר של מנת המזון היומית ועד בחירת סוג המזון.

חתול במשקל של 4 ק"ג שמבלה את רוב יומו מחוץ לבית יזקק ל-300 קלוריות ביום, כאשר חברו שמבלה כל היום במזגן צריך לצרוך שליש מהקלוריות-עד 200 ביום. לדוגמא, מזון light לחתולים מבית רויאל קנין נועד לסייע בשמירה על משקל אידיאלי כיוון שהוא תורם להפחתת מאגרי שומן בזכות תכולת הקלוריות המתונה שלו.

צפו בכתבת הווידאו בה אורי שמעוני, יועץ תחום תזונה בבית ארז-יבואנית מזון, הדברה ותרופות לחיות משפחה, מסביר בדיוק כמה חתולים צריכים לאכול כדי לא לעלות במשקל ומה עושים כאשר הם כבר העלו כמה קילוגרמים מיותרים.

רוצים לדעת עוד? הקליקו כאן או היכנסו לעמוד הפייסבוק

בית ארז, בית ארז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully