וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עושים כאשר המחשב שלכם הופך לבן ערובה? השקר של תקיפות הכופר

6.12.2017 / 13:12

ירון עידן, ראש תחום מגמות סייבר ב-iNT (לשעבר מכללת נס), מסביר על השקר של תקיפות הכופר ומדוע תחום הסייבר ממשיך לצמוח בכל שנה ומסומן בעיני רבים כתחום מוביל בעידן הדיגיטל

פמלי גייד

זה נשמע כמו תסריט הוליוודי. אתם מקבלים הודעה כי המחשב שלכם הפך לבן ערובה ועד שלא תשלמו כופר לא תהיה לכם גישה לקבצים. אך בניגוד לתסריט ההוליוודי, אין אפשרות למו"מ ולא יגיע צוות ימ"מ כדי לחלץ את המסמכים. סביר להניח שגם סוף הסרט לא יהיה שמח במיוחד; כי במרבית המקרים, גם לאחר תשלום הכופר, הפורצים לא ישחררו את הקבצים.

לרוב, תוכנות הכופר מצפינות ומונעות גישה למסמכי אופיס, PDF ותמונות וגובה הכופר נע בין מאות לאלפי דולרים, כאשר בד"כ הפורצים מבקשים כי התשלום יבוצע באמצעות המטבע הדיגיטלי המבוזר-ביטקוין. בקיצור? שיתוף פעולה עם הפורצים יכול להסב נזק כפול ולכן מומלץ לא לעשות זאת. בשנים האחרונות תופעת דרישת הכופר הווירטואלי מגיעה לממדי ענק וע"פ הערכות בכל 10 שניות מתבצעת תקיפת כופר כנגד אדם פרטי ובכל 20 שניות כנגד חברה! ולכן בשנים האחרונות הדרישה הגדולה ביותר בתחום ההייטק הייתה לעובדים מתחום הסייבר. בנוסף, ניתן לראות היום כי גם חברות בינוניות וגדולות שאינן מתחום ההייטק מעסיקות אנשי סייבר ואבטחת מידע.

התמודדות עם תקיפות כופר מחייבות כל אדם וארגון לנקוט בכמה אמצעי זהירות. הראשון, זהירות! קיבלתם מייל משולח שאינו מזוהה? מייל שקיבלתם ממישהו מוכר נראה לכם מעט שונה מבדרך כלל (למשל מבקש כי תורידו קובץ zip או rar)? מומלץ לא להוריד אותו. בנוסף, יש צורך לשפר את מערך אבטחת המידע; החל מתוכנות אנטי וירוס, חומת אש ועד הגדרות מתקדמות של שליטה מרוחקת. אם אינכם בטוחים כיצד לעשות זאת, מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע. כפי שציינו, התקיפות לרוב מונעות גישה למסמכי אופיס, PDF ותמונות ולכן יש לגבות את מסמכים אלה באופן מקיף ותדיר.

לבסוף, אם מחשבכם הותקף מומלץ להזמין את שירותיו של יועץ אבטחת מידע וסייבר שיכול לנתח את התקיפה, להבין מהיכן הגיעה, האם תשלום הכופר בכלל רלוונטי ולשחזר את הקבצים במידת הצורך.

אז מה עושים כאשר המחשב שלכם הופך לבן ערובה? צפו בכתבת הווידאו בה ירון עידן, ראש תחום מגמות סייבר ב-iNT (לשעבר מכללת נס), מסביר על השקר של תקיפות הכופר ומדוע תחום הסייבר ממשיך לצמוח בכל שנה ומסומן בעיני רבים כתחום מוביל בעידן הדיגיטלי.

לפרטים נוספים ליחצו כאן

INT undefined
  • עוד באותו נושא:
  • INT
  • כופר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully