וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע אוויר שנכנס לבקבוק ההאכלה פוגם באיכות המזון ואף עלול להוביל לבעיות בריאותיות?

19.12.2017 / 7:47

יסמין ברקוביץ פלג, מומחית בתחום האכלת תינוקות ומנהלת הפיתוח בחברת Bfree , מספרת על מחקר שהוכיח את בעיית הוואקום בבקבוקים וכיצד הפטנט הייחודי של מנגנון האוורור המלא מסייע גם במניעת דלקות אוזניים וגזים

פמלי גייד

על פניו, נדמה שתפקיד בקבוק ההאכלה של התינוק הוא פשוט-להכיל את החלב השאוב או התמ"ל ולאפשר לו לצאת בקלות בזמן האכילה. אך זה ידוע כי ההבדל נמצא בפרטים הקטנים ולעתים "באג קטן" בבקבוק עלול לגרום לפגיעה באיכות המזון ואף להוביל לבעיות בריאותיות. נשים לרגע בצד בקבוקים שמכילים ביספינול A (שאין להם תו תקן ומומלץ בחום לא לרכוש אותם) ונתמקד בבעיה שהורים רבים אינם מודעים אליה - בעיית הוואקום בבקבוק ההאכלה.

כאשר תינוק יונק מהבקבוק, חשוב שתהיה תנועה חופשית של אוויר ששומרת על לחצים תקינים בבקבוק. בבקבוקים לא מנגנון אוורור מלא (מיד נסביר מה זה), אוויר יוצא מהבקבוק אך לא נכנס אוויר חדש ולכן נוצר וואקום. עקב הלחץ שנוצר בבקבוק, בועות אוויר נכנסות למזון ולמעשה גורמות לו להתחמצנות ולירידה בערכים התזונתיים. (הדוגמא הבולטת ביותר היא הירידה המהירה בוויטמין C שרגיש במיוחד להתחמצנות - למשל מיץ תפוזים שלא נסחט במקום מאבד כמות גדולה של וויטמין C). בנוסף, בליעת בועות האוויר שהתערבבו במזון גורמת לגזים.

אז כיצד מנגנון האוורור המלא מסייע בשמירה על הערכים התזונתיים? מדובר במנגנון סיליקון שממוקם בחלקו התחתון של הבקבוק או בחלקו העליון (תלוי בבקבוק) ותפקידו הוא להבטיח תנועה חופשית של אוויר אשר שומרת על לחצים קבועים ומונעת מהאוויר להתערבב במזון. כמו כן, המנגנון בבקבוק מסייע לאכילה נינוחה וללא הפסקות (כאשר יש וואקום, התינוק 'נאבק' כדי להוציא את המזון ולעתים מתעייף ומתעצבן תוך כדי), מה שמבטיח כי הוא יסיים בקלות את כמות המזון הרצויה ובזמן סביר - מה שמסייע בשמירה על סדר האכילה ביום. צפו בכתבת הווידאו בה יסמין ברקוביץ פלג, מומחית בתחום האכלת תינוקות ומנהלת הפיתוח בחברתBfree , מספרת על מחקר שהוכיח את בעיית הוואקום בבקבוקים וכיצד הפטנט הייחודי של מנגנון האוורור המלא מסייע גם במניעת דלקות אוזניים וגזים.

לפרטים נוספים ליחצו כאן

Bfree undefined

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully