וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד התאמת מזון מסייעת לבריאות השיניים של החתול?

Family Guide בשיתוף בית ארז, בית ארז

26.12.2017 / 8:17

לכל סוג של חתול יש מבנה לסת שונה והוא אוכל את המזון שלו בצורה קצת אחרת - אבל כיצד כל זה מתקשר לבריאות השיניים וחלל הפה?

פמלי גייד

מה הקשר בין מבנה הלסת של החתול שלכם, צורת כופתית המזון ובריאות השיניים שלו? צפו בכתבת הווידאו בה אורי שמעוני, יועץ מקצועי בתחום תזונה בבית ארז-יבואנית מזון, הדברה ותרופות לחיות משפחה, מראה קטעי וידאו מיוחדים בהם ניתן לראות את צורת האכילה של חתולים מסוגים שונים דרך צילום של קערות אוכל שקופות.

עדיין כאן? בגדול, לכל סוג של חתול יש מבנה לסת שונה והוא אוכל את המזון שלו בצורה קצת אחרת. למשל, החתול הסיאמי שיש לו מבנה לסת משולש ומאורך בולע מזון בכמויות גדולות ומכניס את הכופתית לפה כמו "כף טרקטור". לעומתו, הלסת הקטנה של החתול הפרסי מאלצת אותו להכניס את המזון לפה באמצעות הלשון ולכן הוא יכול להכניס רק כמויות מזון קטנות בכל פעם.

אז כיצד כל זה מתקשר לבריאות השיניים וחלל הפה? דלקות חניכיים ומחלות אחרות בחלל הפה עלולות להעיד על היחלשותה של מערכת החיסון או היגיינת פה ירודה - בעיקר כי קשה מאוד לצחצח לחתול את השיניים על בסיס קבוע. בהיותו יונק טורף, שיניו של החתול חשובות לו מאוד ודלקות חניכיים עלולות לגרום לחתול כאבים עזים עד כדי אובדן חלק מהשיניים - כתוצאה מכך החתול לא יכול ללעוס מזון יבש. לכן חשוב מאוד להתאים את צורת כופתית המזון לסוג החתול.

כיצד זה עובד? בזמן הלעיסה נוצר חיכוך מכני של הכופתית הייעודית בגודלה ובדחיסותה על השיניים שעוזר להפחית את רובד החיידקים, וכשרובד החיידקים מצטמצם פוחתת גם הצטברות אבן השן שנוצרת על ידי אותם חיידקים. מזון ייעודי זה נקרא Oral care מבית Royal Canin והוא מפחית את היווצרות אבן השן ב-59% תוך פחות מחודש! ניתן להשתמש במזון זה על בסיס קבוע או אחת לתקופה. דרך יעילה נוספת לשמור על בריאות השיניים של החתול היא להשתמש בג'ל ניקוי ייעודי. למשל, הג'ל של חברת tropiclean עשוי 100% חומרים טבעיים ומגיע בטעמים שחתולים אוהבים. לפני השינה, מטפטפים לחתול טיפה על כל ניב, 4 בסך הכול (אם החתול לא משתף פעולה ניתן לטפטף בחלל הפה והג'ל עדיין יהיה אפקטיבי) ותוך 30 יום כמות האבנית תפחת בצורה משמעותית. שיטות אלה יצמצמו את כמות הפעמים בהן החתול יצטרך לעבור ניקוי שיניים אצל הווטרינר.

רוצים לדעת עוד? היכנסו לעמוד הפייסבוק או הקליקו כאן

בית ארז, בית ארז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully